100 millió ázsiai ügyfélre hajt az Axa
2015.06.05
Az Axa globális biztosítási cég 2030-ra 100 millióra szeretné növelni ügyfelei számát Ázsiában, a mostani 14 millióról. Az ambiciózus célkitûzés mögött a régió népességének és gazdaságának növekedése, valamint a növekvõ középosztály állnak.

Az Axa régiós vezetõje szerint Ázsia továbbra is a csoport kulcsfontosságú növekedési pillére, már csak azért is, mert 2030-ra várhatóan a lakosság száma eléri a 4,9 milliárdot, amely hétszerese az európai népességnek.

Az EU GDP-je ma még 40%-kal több, mint Ázsiáé, azonban 2030-ra ez pont az ellenkezõjére fordulhat, mivel Ázsia gazdasága addigra háromszorozása, 38 ezer milliárd dollárra emelkedik – állítja a régiós vezetõ.

Sõt, addigra az ázsiai középosztály lesz a legnagyobb a világon: a globális középosztály 30%-a a régióból kerül ki.

Az Axa Ázsia a legnagyobb nemzetközi általános biztosító, továbbá a harmadik legnagyobb életbiztosító a régióban.

Az ázsiai biztosítási piacban rejlõ lehetõségeket erõsíti az is, hogy bár a régióban az egyik legmagasabb a megtakarítási ráta világszerte, az életbiztosítási piacon igen alacsony a penetráció. 2013-ban mindössze 0-2% közötti volt az életbiztosítási díjbevételek GDP-hez mért aránya, szemben az európai 5-8%-kal.

Japánt és Ausztráliát kivéve a teljes biztosítási gap mintegy 32 ezer milliárd dollár a régióban – közölte az Axa.