A biztosító az elmúlt hónapokban 60 ezer tavalyi utasbiztosítási szerzõdés adatait elemezte, amelyekbõl kiderült, hogy az ügyfelek számára a biztosítás díja, a szolgáltatási összegek nagyságrendje és az online kötés lehetõsége a három fõ szempont. Az adatok szerint az ügyfelek 70 százaléka értékes mûszaki cikket is visz magával külföldre, s csupán 30 százalékuk biztosítja autóját. A legtöbb ügyfél személyenként 3 ezer forintot szán a biztosításra egy egyhetes nyaralás idejére. A többség Ausztriába, Horvátországba és Olaszországba utazik, és átlagosan 4-7 napot tölt külföldön.
A Horvát Idegenforgalmi Közösség adatai szerint a tavalyi évben 397 ezer magyar, 2,1 millió vendégéjszakát töltött a horvát tengerpartokon. Ezek az ügyfelek digitálisan érettek és jellemzõen önállóan szervezik meg utazásukat, így online csatornákon érhetõek el. A Vienna Life Biztosító számukra vezette be Horvátország utasbiztosítását, amely online köthetõ személyenként 450 forintos napidíjért, de 8 napra és egy legfeljebb 5 fõs család (két felnõtt és három 18 év alatti gyermek) számára 9500 forintért elérhetõ a termék. A szintén most bevezetett, Európa strandjai utasbiztosítás 30 milliós fedezetet kínál fejenként 590 forintos napidíj ellenében, amelyet egy legfeljebb öttagú család 8 napra már 11800 forintért megköthet a biztosító partnereinél.
A két új utasbiztosítást a vízparton nyaralók igényeit figyelembe véve fejlesztette ki a biztosító: a feltételekben foglaltak teljesülése esetén a biztosító akár 30 ezer forintot is fizet ügyfeleinek, ha a strandon vagy a vízben megsérülnek, de térítést nyújt akkor is, ha a parton ellopják mûszaki cikkeiket, betegség vagy baleset miatt lemondják turisztikai programjukat, baleset miatt orvosi ellátásra szorul háziállatuk, vagy baleset következtében korábban kénytelenek elhagyni apartmanjukat. A két utasbiztosítás pótdíj nélkül érvényes számos vízi sportra is.
A Vienna Life Biztosító a hazai utasbiztosítási piac 6. legnagyobb szereplõje, amelynél évente 100 ezernél is több ügyfél köt utasbiztosítást. Az utasbiztosítási piac tavalyi, 2,5 százalékos bõvülése mellett a Vienna Life Biztosító utas- és sztornóbiztosításokból származó díjbevétele 16 százalékkal emelkedett 2014-ben, s elérte a 820 millió forintot (2013: 707 millió forint). A biztosító stratégiai célja, hogy 2016-ra a 3. helyet szerezze meg az utasbiztosítási piacon.
2015.07.02
A Vienna Life Biztosító két új utasbiztosítást vezetett be a magyarok által kedvelt nyári úti célokra fókuszálva, amelyekbõl 10 ezer fölötti darabszámot szeretne értékesíteni az idei szezonban.