Vezetõ nélküli autók: a biztosítási piacot is átrendezik
2015.07.24
A vezetõ nélküli jármûvek elterjedésével, 20 éven belül a gépjármû-biztosítási ügyfelek száma is lecsökkenhet, ami fokozódó versenyt, ennek következtében konszolidációt eredményezhet a piacon – állítja Lloyd’s Market Association (LMA).

A vezetõ nélküli autók biztosításához leegyszerûsített üzleti modellre van szükség, ami idõvel kevesebb szereplõt eredményezhet a piacon – hangzott el az LMA londoni eseményén. Ez igen komoly változásokat eredményezhet a következõ 20 évben, hiszen a kevesebb ügyfél és baleset miatt a biztosítók és a biztosításközvetítõk számra is lecsökkenhet a gépjármû piacon.

Az LMA szerint ráadásul a vezetõ nélküli jármûvek esetében a tulajdonlás is kevésbé lesz jellemzõ, egészen más tulajdoni formák terjedhetnek el, így ügyfelek teljes csoportja tûnhet el a piacról.

Kevesebb baleset

Az ügyfelek mellett a balesetek száma is drámaian csökkenhet, ami a kárigények számát is csökkenti, ami a tarifákra is komoly nyomást helyezhet.

A személyes gépjármû felelõsségbiztosítás helyét a termék felelõsségbiztosítások veszik át, ami azt jelenti, hogy a kártérítéseket sem az autóvezetõk, hanem az autógyártók kapják meg. Természetesen ez azt is jelentheti, hogy az autógyártók partnerségre törekszenek majd a piacon szakértelemmel rendelkezõ biztosítókkal – állítja az LMA.

Új kockázatok is felmerülnek

A számítógépes támadások teljesen új kockázatot hozhatnak a gépjármû-biztosítási piacra, amire a szereplõknek idõben fel kell készülniük. Két amerikai hekker a héten bizonyította be az okosautók sebezhetõségét. Számítógépükrõl képesek voltak megállítani egy száguldó autó motorját, majd beleavatkoztak a kormányzásba, és mûködésképtelenné tették a fékberendezést. Az autó végül egy árokban kötött ki.