Öt éven belül 10 milliárd dollárra nõhet a kiberbiztosítási piac!
2015.08.04
A folyamatos számítógépes támadások igen súlyosan érintik a vállalatokat, jelentõsen felhajtva az incidensek által okozott költségeket. 2014-ben összesen 900 millió számítógépes támadást jelentettek, ami csak egy része a valós kibertámadásoknak. Nem véletlen, hogy a cégek kezdik egyre komolyabban venni a kiberkockázatok biztosítókra hárításának kérdését – állítja legújabb jelentésében az ABI Research.

A kutatásból azonban az is kiderül, hogy a kiszolgáltatottság ellenére, a globális nagyvállalatok – 500 fõnél többet foglalkoztató cégek - mindössze egyötöde rendelkezik kiberbiztosítással. A kis- és közepes méretû cégek esetében pedig ennél is kevesebben, mindössze 6%.

Az ABI Research szerint a növekedés legnagyobb akadálya, hogy nem állnak rendelkezésre megfelelõ biztosításmatematikai adatok a kibertámadásokkal kapcsolatban, ami azonban a folyamatos támadások következtében gyorsan megváltozhat. A felmérés szerint a biztosítók különösen nehéznek tartják az adatok, illetve rendszerek értékének meghatározását, így a megfelelõ biztosítási szerzõdés meghatározását, hiszen ehhez a vállalatok kiberkockázati környezetét kellene elõször felmérniük.

Az információk megosztása, a támadások hatásainak, valamint a kapcsolódó, hosszabb távú költségek alapos megértése és felmérése hozzájárulhatnak az akadályok felszámolásához, a jobb biztosítási tarifák kialakulásához, végsõ soron a kiberbiztosítási piac kiszélesedéséhez – állítja az ABI Research.

A kutatócég elõrejelzése szerint 2020-ra a piac 10 milliárd dollárra nõhet globálisan. Ez még mindig csak töredéke lenne a teljes globális biztosítási piacnak, azonban rendkívül dinamikus növekedést jelentene. A növekedés elsõdleges motorja a számítógépes támadások költségeinek drasztikus emelkedése, ami a cégek kockázatkezelési stratégiáját egyre inkább a biztosítások felé tereli.

Az ABI Research kutatásában az ACE, az AIG, az AGCS, az AXA, a Liberty International Underwriters, a Lloyds of London, a Marsh & McLennan, a Scottsdale Insurance Company és a Zurich North America biztosítótársaságok vettek részt.