Nyugdíjbiztosítás: idén tovább nõhet a piac
2015.08.13
Az ügyfelek az alacsony kockázatú termékeket keresik, és egyre jobban figyelnek a TKM-re. A legtöbb biztosítónál javultak az értékesítési eredmények - írja a vg.hu.

Nem csak egyszeri fellendülést hoztak az adókedvezményes nyugdíjbiztosítások az életbiztosítási piacon. Tavaly a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) szerint összesen 68 ezer szerzõdést kötöttek a cégek, idén azonban több biztosító is növekedésre számít. Pedig az év eddigi része nem volt könnyû a piaci szereplõk számára: a brókerbotrány is keltett némi bizonytalanságot az ügyfelek körében, és az sem kedvezett az értékesítésnek, hogy az év elejétõl szigorodott a közvetítõi jutalékokra vonatkozó szabályozás. Január óta a korábbinál kevesebb jutalékot kaphatnak az ügynökök, a pénzüknek egy része pedig csak csöpögtetve, jövõre folyik majd be a számlájukra.

A vg.hu-nak nyilatkozó biztosítók beszámolói alapján növekedés várható a piacon. Javultak az értékesítési eredmények egyebek között az Ersténél, a Signalnál, a Generalinál és a Vienna Life-nál is. A tavalyihoz hasonló eredményrõl számolt be az Union és az NN, a Groupamánál a tavalyinál alacsonyabb, ám stabil a kereslet, de az év vége felé fellendülést várnak. A Groupama egyébként az egyik legnagyobb szereplõ lehet, az idén július végéig több mint 3 ezer nyugdíjbiztosítást adtak el, amelyeknek az állománydíja megközelítette a félmilliárd forintot.

A piacon továbbra is a befektetési egységhez kötött (unit linked) termékek dominálnak. A Vienna Life szakértõi úgy vélik, egy klasszikus terméknél 15-20 éves távon a költségszerkezet és a kötött befektetési lehetõségek miatt még az is kérdéses, hogy az addig befizetett pénzt visszakapja-e az ügyfél, egy unit linked biztosítás viszont ez idõ alatt jelentõs hozamot termelhet.

Az egyik legnagyobb piaci szereplõnek számító NN viszont kutatásai során arra az eredményre jutott, hogy az emberek kiszámítható, alacsony kockázatú terméket keresnek, amikor nyugdíjcélra takarékoskodnak. Ahol megpróbálkoztak vegyes életbiztosításokkal, ott mindenesetre komoly értékesítési sikereket értek el.

A Generali most márciusban indította el a konstrukciót, és a szerzõdések tizede már vegyes biztosítás. Az NN-nél pedig a nyugdíjbiztosítások kétharmada hagyományos termék.