Még mindig az AXA a világ legértékesebb biztosítási márkája
2015.10.06
Az Allianz és az Axa az egyedüli biztosítók, amelyek idén felkerültek az Interbrand globális márkák top 100-as listájára. Az Axa idén a 48. helyre tornázta fel magát a tavalyi 53. helyrõl, miközben a cég márkaértéke 14%-kal, 9,25 milliárd dollárra emelkedett.

Az elmúlt két évben az Axa összesen 11 hellyel került elõrébb a rangsorban, összesen pedig 30%-kal növelte márkaértékét. Míg 2009-ben az AXA márkájának értékét 6,5 milliárd dollár körüli szintre becsülte az Interbrand, addig 2013-ban ez az érték már elérte a 7,1 milliárd dollárt, idén pedig már 9,254 milliárd ért.

Az AXA ezzel a helyezéssel olyan globális márkákat elõzött meg a rangsorban, mint például az Adidas, a Porsche, a Shell, a luxusékszereket gyártó Cartier és a Tiffany & Co., a divatóriás Prada, vagy a Starbucks.

Ezek a legértékesebb pénzügyi márkák

A pénzügyi szolgáltatók közül egyébként összesen 12 cég került fel a 100-as listára, ezek közé tartozik az American Express (25), a J.P.Morgan (33), a HSBC (37), a Citi (45), a Goldman Sachs (46), az Axa (48), az Allianz (54), a Morgan Stanley (60), a Visa (61), a Santander (70), a MasterCard (76) és teljesen új szereplõkénta PayPal (97).

A legnagyobb mértékben, 17%-kal a MasterCard növelte márkaértékét, amelyet az Interbrand 5551 millió dollárra taksált, a legnagyobb csökkenést pedig a HSBC szenvedte el, amely idén 11%-kal kevesebbet, 11656 millió dollárt ér.

A toplistán szereplõ másik biztosító, az Allianz szintén 10%-kal növelte márkaértékét, amely így idén 8498 millió dollárt ér az Interbrand szerint.

Ezek a világ legértékesebb márkái

1. Apple (+43%)
2. Google (+12%)
3. Coca-Cola (-4%)
4. Microsoft (+11%)
5. IBM (-10%)
6. Toyota (+16%)
7. Samsung (0%)
8. GE (-7%)
9. McDonald’s (-6%)
10. Amazon (+29%)