Úgy tűnik, hogy a fogyasztókat nagyon is érdekli a nagy technológiai vállalatok, például az Amazon, a Google, az Apple és a Meta biztosítási termékeinek lehetősége. Egy insurtech cég, a Breeze kutatása szerint a fogyasztók több mint fele érdeklődne az Amazon, 46% pedig a Google biztosítási termékei iránt.
De hogyan is néznének ki ezek a biztosítási termékek: a nagy techcégek együttműködnének a biztosítókkal, vagy saját maguk fedeznék a kockázatokat? A Digital Insurance több biztosítási elemzőt megkérdezett a témában.
Matthew Carrier, a Deloitte egyik vezető elemzője szerint a nagy techcégek folyamatosan figyelik a biztosításokat, és azon dolgoznak, hogyan működjenek a szabályozói és a saját maguk által előírt korlátozások keretein belül, miközben felhasználják a rendelkezésükre álló adatokat is.
Ellen Carney, a Forrester vezető elemzője szerint a big tech már most is részt vesz a biztosításban. „Gondoljunk csak a kínai technológiai óriásokra, az Alibabára és a Ping An-ra, valamint az Amazon indiai biztosítási előretörésére, és a kisvállalati biztosítás szeptemberi bemutatására az Egyesült Királyságban" - mondta Carney. „Korábban azt jósoltam, hogy 2020-ban valami hasonlót fog történni az Egyesült Államokban, de aztán jött a Covid. Ennek ellenére nem lennék meglepve, ha 2023-ra az Amazon Small Business előrukkolna a biztosításával. A Google-nek is volt egy autóbiztosítási összehasonlító oldalas próbálkozása 2015-ben, de szerintem csak hibernálták magukat, és vissza fognak térni. És végül, ne hagyjuk figyelmen kívül a telekommunikációs cégeket és a mobil virtuális hálózatüzemeltetőket - nehezebb azonosítani azokat, amelyek nem érdekeltek a biztosítások forgalmazásában.” Carney szerint a technológiai cégek először forgalmazók lesznek.
John Keddy, az Aite-Novarica vezető elemzője szerint az iparág már egy évtizede számít arra, hogy a Google és az Amazon hatással lesz a biztosításra. „Néhány ilyen cég már elkezdte a felvenni a lépést az Egyesült Államokban és más országokban, de nem sok sikert vagy vonzerőt értek el. A biztosítások értékesítése más, mint a cipő- vagy könyvértékesítés - itt szabályozási követelmények vannak.” Emellett azt sem tartja valószínűnek, hogy az Amazon vagy a Google saját maga fedezné a biztosításokat. Úgy látja, a nagy technológiai cégek gyakran partnerségre lépnek egy-egy viszontbiztosítóval és a forgalmazásra összpontosítanak. Keddy szerint a nagy techcégek egyelőre ugyan nem kínálnak biztosítási termékeket, azonban befolyásolják, hogy a fogyasztók mit várnak el a digitális folyamatoktól.