Egyre nagyobb az érdeklődés a telematikai programok iránt
2022.05.03

Az Egyesült Államokban ötből négy biztosító használ telematikai adatokat, jellemzően okostelefonos alkalmazásból, és a biztosítók közel fele saját fejlesztésű alkalmazáson keresztül kezeli programját - derül ki a LexisNexis 2021-es felméréséből.

A felmérésből az is kiderül, hogy a biztosítók nem igazán elégedettek a telematikai alkalmazások adataival. A válaszadók mintegy 60%-a szerint az alkalmazások hiányos és korlátozott adatokat szolgáltatnak, ami miatt a biztosítók kevésbé bíznak az adatokban és azok kockázatértékelési alkalmazhatóságában. A 2022-es LexisNexis U.S. Auto Insurance Trends Report a 2021-es felmérés eredményeit is tartalmazza, és rávilágít a telematikai programok fejlődésére és a különböző iparági trendekre.

Az alkalmazásokkal kapcsolatos ezen észlelt hiányosságok ellenére a biztosítók általában optimisták a telematikai adatok jövőjét illetően - áll a jelentésben. A megkérdezett biztosítók többsége azt nyilatkozta, hogy a telematika az alaptevékenységük része lesz, és 96%-uk szerint most kell befektetniük, különben azt kockáztatják, hogy lemaradnak az iparágban. A jelentés szerint a biztosítottak is egyre inkább látják a használat alapú biztosítási programok előnyeit, nem mellesleg sokan kevésbé elégedettek a hagyományos biztosításokkal.

Ami meglepő, hogy a fogyasztók 71%-a ugyan érdeklődik a vezetési adatainak biztosítási kedvezményekhez való felhasználása iránt, de valójában csak 22%-uk vesz részt ilyen programokban. A LexisNexis szerint a telematika használata növekedni fog, ahogy egyre több autógyártó segíti az adatmegosztást, illetve ahogy a fogyasztók szembesülnek azzal, hogy a vezetési adataik hordozhatóvá válnak, így azt bármelyik biztosítónál felhasználhatják, akár már ajánlatkéréskor is.