A Mapfre SA spanyol biztosító szerint az idén nyáron 30 %-kal megugrott az elveszett poggyászokról beszámoló utazók száma 2019-hez képest.
Egyre több csomag tűnik el, mivel a munkaerőhiánnyal küzdő repülőterek és légitársaságok nehezen tudnak lépést tartani a poggyászkezeléssel a megugró utazási kereslet mellett.
A biztosító szerint az eltűnt poggyászok többsége végül újra felbukkan, így nem vált ki kártérítést.
Akkora a poggyászkáosz, hogy az utasok saját eszközökhöz folyamodnak: nyomkövető eszközöket szerelnek a poggyászaikra.
Sok utas kényszerül választani: vagy lekési az átszálló járatát, vagy kénytelen hátrahagyni a holmiját. A KLM, amely az amszterdami Schipholon kezeli a poggyászok egy részét, azt állítja, hogy a több ezer visszamaradt csomagot végül több százra csökkentették. A probléma azonban továbbra is széles körben elterjedt a régióban.
A londoni Heathrow repülőtér, amelyet egykor Európa kapujának tekintettek, nemrégiben arra kérte a légitársaságokat, hogy szeptemberig korlátozzák a napi utasforgalmat. A múlt héten a Delta Air Lines is bevetett egy utasok nélküli, széles törzsű repülőgépet, hogy összegyűjtsön 1000 hátrahagyott csomagot.
Még az utasbiztosítással rendelkező utasok sem biztos, hogy megmenekülnek a nyári reptéri káosztól. Az Egyesült Királyságban 10-ből négy biztosítás nem nyújt védelmet a sztrájkok ellen - jelentette éves jelentésében a Which? fogyasztói csoport.