A kkv-k körében is egyre nagyobb az érdeklődés a kiberbiztosítások iránt
2022.08.03

A kiberbiztosítások megvédik a vállalatokat a hackertámadások következményeitől. Míg a nagyvállalatok már egy ideje használják ezeket a termékeket, a kisebb cégek kezdetben vonakodtak reagálni. Egy német felmérés szerint azonban a tudatosságuk mára nőtt.

Az informatikai kockázatok fedezésére szolgáló kiberbiztosítások egyre ismertebbek és népszerűbbek a kis- és középvállalkozások körében Németországban. Ez derül ki a Német Biztosítók Szövetsége (GDV) megbízásából 2018 és 2022 között végzett reprezentatív felmérésekből. "Alig öt évvel ezelőtt a kkv-szektor nagy részében ismeretlen volt a kiberbiztosítás. A megkérdezett döntéshozók közül sokan nem is tudtak az ajánlatról, vagy szkeptikusak voltak a megfelelő fedezetet illetően. Azóta sok minden történt: különösen a kétmillió eurónál nagyobb forgalmú vállalatoknál a kiberbiztosítás megkötése kivételből szabállyá vált" - mondja Jörg Asmussen, a GDV vezérigazgatója.

A felmérés legfőbb megállapításai:

  • A közepes méretű vállalatoknál (50-249 alkalmazott, 10-50 millió eurós árbevétel) a kiberbiztosítást már jóval több döntéshozó ismeri - és sokan fontolóra is veszik megkötését. Míg 2018-ban még 37 százalékuk nem ismerte a kiberbiztosítást, addig 2022-ben ez az arány már csak 22 százalék körüli. Jelenleg 44 százalékuk vagy már rendelkezik kiberbiztosítással, vagy tervezi annak megkötését - kétszer annyian, mint 2018-ban.
  • A kisvállalkozások (10-49 alkalmazott, 2-10 millió eurós árbevétel) körében a döntéshozók közel 70 százaléka már ismeri a kiberbiztosítási termékeket; ez mintegy 20 százalékponttal több, mint 2018-ban. Az elfogadottság hasonlóan pozitívan alakul: 2022-ben a kisvállalkozások 42 százaléka érdeklődött kiberbiztosítás iránt vagy már kötött kiberbiztosítást, szemben a 2018-as mindössze 30 százalékkal.
  • A mikrovállalkozásoknál (legfeljebb 9 alkalmazott, legfeljebb 2 millió eurós árbevétel) a helyzet alig változott 2018 óta, a tendencia csak enyhén pozitív: 2018-hoz képest már minden második vállalokzó ismeri az ajánlatot (+5 %), a biztosítás megkötése vagy az iránta való érdeklődés szintén 5 százalékponttal 26 %-ra nőtt.

Németországban a kiberbiztosítások száma minden ügyfélszegmensben több mint háromszorosára: 45 000-ről mintegy 155 000 szerződésre nőtt 2018 és 2021 között. A díjbevétel mintegy 47 millió euróról 160 millió euróra nőtt.