Az egyezséges kárrendezések után a biztosítók jeleznék az adatközpontnak az estet, illetve a kárösszeg kifizetését, s ha ezt követõen a javítás már nem jelenne meg az adatbázisban, az egyértelmûen jelezné a javítás elmaradását, illetve a munka feketén történõ elvégzését − ezzel fehéredhetne az autójavítási piac. A tervezett adattár mindenki számára elérhetõ lenne.
Új autó vásárlásakor például nõhetne a beszámított autó értéke a nyomon követhetõ kártörténet révén és az autókereskedõk is piaci értéken értékesíthetnék a jármûvet − véli a két kezdeményezõ, az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Magyar Gépjármû-importõrök Egyesülete (MGE). A két szervezet szerint az elképzelésre nyitott az állam és a biztosítószektor is.
Hasonló rendszer mûködik az Egyesült Államokban, a Carfax internetes oldalán 35 dollárért ellenõrizhetõ az autók elõélete. A rendszer elõfutárának tekinthetõ, hogy a használt autók adásvételi szerzõdésében rögzített kilométeróra-állást a hazai okmányirodák már rögzítik − bár az adatok lekérdezése egyelõre nem megoldott.
Az MGE és az ANK célja, hogy a kilométeróra manipulálása büntethetõ legyen (azaz bekerüljön a Btk.-ba) − mondta a Napi Gazdaságnak Knezsik István, az ANK elnöke. A két szervezet emellett igyekszik fellépni a feketeimport, illetve az áfa \"eltüntetése\" ellen is.