A Lemonade részvényeseinek írt levelében az áll, hogy a cégnél meglévő biztosítási állomány (in-force premiums, IFP) éves szinten 54%-kal nőtt, és 2022 második negyedévében elérte a 458 millió dollárt.
A biztosító szerint az éves díjbevétel 2021 második negyedévében 297 millió dolláron állt, 2020 második negyedévében pedig 155 millió dolláron.
A levélben írtak szerint „eredményeink a várakozásainkat felülmúlták. Ez meghazudtolja a globális pénzügyi képet, a makrogazdasági visszaesést belső műszerfalaink alapján nehezen lehetne észrevenni".
Hozzáteszik: "Ez kevésbé a Lemonade érdeme, mint inkább azt tükrözi, hogy olyan iparágban működünk, amely nagyrészt ellenáll a recesszióknak, az ellátási lánc zavarainak és a medvepiacnak - és hogy olyan diverzifikált termék- és régióportfólióval rendelkezünk, amely lehetővé teszi, hogy a helyi problémákat kiegyensúlyozással ellensúlyozzuk. A képernyőink erős keresletet mutatnak, a marketinghatékonyság a tervezettnél előrébb jár, a működési hatékonyság továbbra is emelkedik, a kárhányadok pedig tovább csökkennek".
Ugyanakkor azt is megállapítják, hogy üzletmenetre hatással van az infláció és a tőkeköltség, és az utóbbival kapcsolatos aggodalmak továbbra is fennállnak. Ugyanakkor megfelelő intézkedéseket hoztak a veszélyek mérséklésére. Ennek hatását a mérséklődő kárhányadon lehet látni.
A tőkével kapcsolatban azt nyilatkozta: "Az utolsó nagyobb tőkeemelésünk 2021 januárjában volt, és az azóta eltelt hónapok alatt a tőkeköltségünk körülbelül egy nagyságrenddel nőtt - ami közvetlen következménye annak, ami a "növekedési részvényekkel" történt ebben az időszakban. Szerencsére a gazdasági visszaesésbe belépve jól tőkésítettek voltunk, így ez a megnövekedett tőkeköltség nem volt jelentős hatással az üzletmenetünkre."
A cég utalt a Metromile közelmúltbeli felvásárlására is, melynek keretében a Metromile részvényesei 7,3 millió Lemonade-részvényt kapnak, míg a Lemonade egy olyan vállalkozáshoz jutott, amely több mint 155 millió dollár készpénzzel, több mint 110 millió dollár díjbevétellel, 49 államban engedélyezett biztosítási egységgel és egy olyan csapattal rendelkezik, amely felülmúlhatatlan az autóbiztosítás precíziós adatainak hasznosításában.
A cég akkor azt mondta, hogy a Metromile legtöbb alkalmazottja átkerül a Lemonade-hoz, Dan Preston, a Metromile vezérigazgatója pedig átvette a stratégiai kezdeményezésekért felelős vezető alelnöki pozíciót.
A részvényeseknek írt új levelében a Lemonade azt írta: "A Metromile tranzakció lezárásával további hét piac nyílik meg, ahol hamarosan össze tudjuk kötni a lakás- és gépjárműbiztosítást, és további bevezetések vannak folyamatban. Bár ezeknek a fejlesztéseknek több negyedévre lesz szükségük ahhoz, hogy teljesen beérjenek, értékteremtő hatásuk idővel jelentősnek bizonyulhat."