Többségében a nők döntenek a pénztárnál, még ingatlanvásárlásnál is
2022.10.06

Túlnyomó részben a női fogyasztók határoznak a családok vásárlásainál, legyen szó élelmiszerről, gyógyszerről, utazásról vagy ingatlanvásárlásról – derül ki a B2W (Business To Woman) Akadémia több mint háromezer magyar nő megkérdezésével készült friss kutatásából.

Ma már a hölgyek a családi kassza fő döntéshozói. Felmérések szerint ugyanis a vásárlások 85%-ában nők hozzák meg a döntést, legyen szó termékekről vagy szolgáltatásokról. Az új otthonok megtalálása esetében például 91%-ban, az élelmiszer és gyógyszerek kategóriájában 93%-ban, az utazásnál 92%-ban, de még az új autó vásárlásánál is 65%-ban az övék a végső szó – derül ki a B2W Akadémia friss kutatásából.

A 3273 magyar nő által megválaszolt kérdőív azt mutatja, hogy a nők 91%-a úgy érzi, hogy a hirdetők nem értik meg őket, nem úgy szólnak hozzájuk, ahogy arra vágynának. „Releváns tartalmakra vágynak a nők, valódi értékajánlatokra és figyelemre, legyen szó egy eladóval való beszélgetésről vagy termékfejlesztésről. Felfigyelnek az érzelmekkel kommunikáló márkákra, ám azonnal kiszúrják, ha az manipulatív marketinggel próbálja őket becsapni” – mondta Pálfi Éva női marketing szakértő, a B2W alapítója és a Metropolitan Egyetem B2W marketing oktatója.

Miben mások a nők és a férfiak?

„Amíg a férfiak a statisztikákra meg a teljesítményre kíváncsiak, addig a nőket az érdekli, hogy milyen előnyökkel jár egy termék, mitől biztonságos, kényelmes. Mi, nők gyorsan kiszimatoljuk a valódiságot, nem szeretjük, ha becsapnak minket. A férfiak egy vásárlás során feladatokat tudnak le, nekik sokat jelentenek a statisztikák, eredmények. Mi órákig bolyongunk a plázákban, közben kapcsolatokat építünk, jól érezzük magunkat. A »Vedd meg!« hozzáállás ma már nem működik. Akkor tud sikeres lenni egy cég, ha olyan tartalmakat készít, amelyekért hálásak, és amiktől elkötelezettek lesznek a vevők. Persze figyelembe kell venni a korból, stílusból, élethelyzetből adódó különbségeket is” – ismertette Pálfi Éva.