"Mára a felhasználók de facto túszokká váltak abban az értelemben, hogy nem telepíthetnek applikációt, nézhetnek meg egy filmet, vagy kommunikálhatnak ismerõseikkel anélkül, hogy valamilyen személyes adatot meg kellene adniuk online." - írja legutóbbi jelentésében a moszkvai székhelyû Kaspersky Lab. Márpedig a vállalat adatai szerint az ezek megszerzésére irányuló támadások egyre inkább elszaporodnak, a jelek szerint az adatainkat begyûjtõ cégek egész egyszerûen képtelenek megfelelõ védelmet biztosítani, ahogy az egymást érõ botrányok növekvõ száma is mutatja.
A felhasználók ráadásul ennek tudatában is vannak, a vállalat által végzett online kutatás alapján csaknem 78 százalék már komolyan fontolgatta, hogy véglegesen kivonul a különféle közösségi média csatornákból, egyedül az itt tárolt emlékek, fényképek, videók megõrzésének igénye az, ami visszatartja a többséget.
Számukra a Kaspersky jövõre útjára indítja FFForget névre hallgató szolgáltatását, mely segítségével úgy hagyhatják el a felhasználók az érintett platformokat, hogy adataik véglegesen törlõdnek a rendszerekbõl, számukra azonban nem vesznek majd el az említett anyagok.