A briteknél a biztosításokat is elérte a spórolási kényszer
2023.01.19

A bristoli Consumer Intelligence piackutató vállalat új kutatása szerint a biztosítási ügyfelek azon 7%-a, akik az elmúlt három hónapban az Egyesült Királyságban tapasztalható megélhetési válság miatt csökkentették biztosítási szolgáltatásaikat, 43%-uk úgy döntött, hogy bizonyos szerződéseket teljesen felmond.

A tavaly novemberi felmérés - amelyben 1096 válaszadó vett részt- megállapította, hogy a felmérésben résztvevők 7%-a csökkentette biztosítási védelmét az elmúlt három hónapban a pénzügyi nyomás miatt. A válaszadók további 7%-a fontolgatja, hogy a jövőben megteszi ezt a lépést.

Azon válaszadók közül, akik már lefaragtak biztosítási költségeikből, 43% bizonyos szerződések felmondásával tette ezt, míg 67% a korábbi szerződését olcsóbb alternatívára cserélte.

A megkérdezettek által felmondott biztosítások közül a leggyakoribb a lakásbiztosítás (35%), a háziállat-biztosítás (35%) és a készülékbiztosítás (35%) volt. A válaszadók alig egyharmada (31%) döntött úgy, hogy felmondja a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást is.

A válaszadók 63%-a a meglévő biztosítását olcsóbbra cserélte, 63%-uk a gépjármű-biztosítási szerződésével kapcsolatban tette meg ezt a lépést, 39%-uk talált olcsóbb lakóépület- és ingóságbiztosítási ajánlatot, míg 33%-uk olcsóbb kisállat-biztosítást választott.

Catherine Carey, a Consumer Intelligence fogyasztói stratégiáért felelős vezetője szerint ezek az eredmények "aggasztó tendenciát" mutatnak.

Kifejtette: "Egyértelmű, hogy a fogyasztók a lehető legtöbb lehetőséget keresik a megtakarításra. Ezek az eredmények azt mutatják, hogy a fogyasztók nagy számban mondják fel a biztosítási szerződéseket vagy váltanak olcsóbb ajánlatra a megtakarítás érdekében. Ez rendkívül aggasztó - különösen, ha a lakóépület-biztosításról van szó, amely bár nem törvényi előírás, a jelzáloghitelezők általában megkövetelik, és ha a legrosszabb bekövetkezik, hatalmas pénzügyi és személyes veszteséget idézhetnek elő.

Iparágként talán nem teszünk eleget annak érdekében, hogy mi legyünk az a védőháló, amelyre az újonnan pénzügyileg kiszolgáltatottá váló ügyfeleknek valóban szükségük van" – teszi hozzá a szakértő.