A férfiak a nagyobb méretû és teljesítményû, míg a nõk a ferdehátú, piros színû használt autókat kedvelik
2017.02.01
Az AAA AUTO 2016-ra vonatkozó csoportszintû értékesítési adatai szerint a magyar férfi használtautó-vásárlók kedvenc típusa az Opel Astra, míg a nõké a Suzuki Swift. A nõk a ferde hátú modelleket preferálják, míg a férfiak – bár szintén ferde hátú autót választottak a legtöbben – nagyobb számban vásároltak szedánokat, kombikat és MPV-ket.

Az AAA AUTO magyar piacra vonatkozó 2016-os adatai szerint a magyar férfiak körében az Opel Astra, a Suzuki Swift, és a Ford Focus, míg a nõknél a Suzuki Swift, az Opel Astra és az Opel Corsa volt a három legnépszerûbb modell. A színeket tekintve mindkét nem körében a szürke a legnépszerûbb. Magyarországon jobban kedvelik ezt a színt, mint az AAA AUTO értékesítési hálózatának más országaiban: nálunk a férfiak 30 és a nõk 26 százaléka vásárol szürke használt autót, miközben csoportszinten 22, illetve 20 százalék ez az arány. A magyar nõk 12 százaléka választ piros használt gépkocsit, míg a férfiak körében 8 százalék a piros autót vásárlók aránya. 

Magyarországon – ahogy más piacainkon is – a nõk a kisebb teljesítményû gépkocsikat kedvelik. A nõi használtautó-vásárlók 17 százaléka, míg a férfiaknak mindössze 9 százaléka vásárol 50kW-os vagy annál kisebb motorteljesítményû autót. A magyar nõk az átlagnál jobban szeretik a benzinmotort: Magyarországon a nõi vevõk 74 százaléka választott benzinüzemû gépkocsit, szemben a csoportszinten jellemzõ 64 százalékkal. Az AAA AUTO magyar nõi vevõi körében erõsen preferáltak a ferdehátú modellek: a magyar nõk 60 százaléka vett ilyen karosszériájú autót, míg csoportszinten ez az arány 49 százalék volt. A magyar férfiak mintegy 20 százaléka vásárolt szedánt, 19 százaléka kombit és 11 százaléka MPV-t.