A Z-generáció és a biztosítás kérdése
2017.02.09
A Fintechzone.hu szakportál cikkében azt a kérdéskört járja körbe egy 20 éves egyetemista lány segítségével, hogy vajon segíthet-e a technológia (az insurtech) az alulbiztosítottság konok falának áttörésében, valamint, hogy elegendõ-e a cool-faktor, a pár kattintásos élmény a kulturális és a generációs attitûdök átformálásához?

A cikkbõl többek között az alábbi gondolatokat fontos kiemelni:

  • az elsõ, ami a Z-generáció tajának eszébe jut a biztosításról, az az, hogy jobb, mint a semmi, általa egy fokkal jobb lesz a rossz, de összességében nem egy pozitív érzés fogja el a témával kapcsolatban
  • arra a kérdésre válaszolva, hogyhogy mire kötne biztosítást egyetemistaként az elsõ két dolog, ami eszébe jut, az az utasbiztosítás és a balesetbiztosítás
  • a legújabb (TRÖV, Schutzklikk, Endsleigh) biztosítási applikációkat tesztelve alapvetõen pozitíván nyilatkozik, mert könnyen használhatóak és kreatívak, azonban egy jelentõs kritikát is megfogalmazott velük szemben: "kissé túlzásba viszik ezt a biztosításos dolgot..."
  • az alapvetõ probléma a megoldásokkal, hogy azt az érzést keltik, hogy az embereknek már mindenre biztosítást kell kötniük, valamint, hogy annyira nem számít valaminek az értéke, hogy nem is kell rá vigyázni, mert úgyis ott a biztosítás, ezt pedig nem engedheti meg magának mindenki
  • az egyetemista lány végsõ konklúziója az applikációkkal kapcsolatban: "én ezeket az applikációkat nem használnám"

A részletes válaszokat tartalamazó cikk itt olvasható: http://fintechzone.hu/insurtech-digitalis-biztositas/