Magyar innováció teheti könnyebbé a lakáseladást
2017.03.14
A golyóstoll, a szódavíz és a színes televízió után újabb magyar innováció érhet el nemzetközi sikert, amellett, hogy megkönnyíti az ingatlanvásárlást, és átláthatóbbá teszi a lakáspiacot. A legnagyobb hazai ingatlanhirdetési portál, az ingatlan.com új fejlesztése ugyanis megoldást jelent a kínálatban többször szereplõ lakások problémájára.

Jobb lesz az eladóknak és a vevõknek is

Az ingatlan.com friss kutatása szerint a lakásvásárlást tervezõk 45 százalékának jelent gondot az, hogy ugyanaz a lakás többször is szerepelhet a kínálatban. “Az új megoldás révén az érdeklõdõk az adott lakáshoz tartozó összes hirdetést csoportosítva láthatják. Ehhez bejelentkezett állapotban kell elindítani a keresést, és a “Minden 1X” nézetet kell használni” - mondta Szabó Laura, az ingatlan.com termékfejlesztési vezetõje. A szóban forgó listát egy kétlépcsõs rendszer generálja: egy intelligens, automatizált szoftver tesz javaslatot a csoportosításra, de a hirdetéseket külön-külön manuálisan is ellenõrzik. A csoportosításban ráadásul - közösségi alapon - segítséget nyújt a honlapot felkeresõ havonta több mint 2,3 millió látogató is.

Az ingatlan.com-on a hirdetések 75 százaléka egyedi, azaz nem duplikált, ami nemzetközi szinten is nagyon jó aránynak számít. “A duplikált hirdetések kiszûrése pedig még egyszerûbbé és gyorsabbá teszi a kereséseket. Így azok, akik a “Minden1X” nézetben keresnek ingatlant, az eddiginél átlagosan 30 százalékkal kevesebb hirdetést kell megtekinteniük, hogy lássák a teljes kínálatot“ – fogalmazott Szabó Laura. Hozzátette, az eladóknak is kedvez a fejlesztés, hiszen a vevõk így hamarabb rátalálhatnak a lakásra.

Nemzetközi siker

A duplikációkat kiszûrõ megoldást az ingatlan.com március elején egy nemzetközi szakmai konferencián mutatta be Bangkokban, a fejlesztés iránt pedig nagy volt az érdeklõdés fõként ázsiai cégek részérõl.

“A duplikált ingatlanhirdetések ugyanis Magyarország mellett a kelet-európai, dél-amerikai és ázsiai országokban is komoly problémát jelentenek. Az angolszász országokban a duplikáció nem jelent gondot, mivel a vevõt és az eladót a legtöbb esetben kizárólagosan képviseli egy-egy ingatlanügynök, ezért õk az ingatlanok hirdetéseit sem duplikálják zavaró mértékben” - fûzte hozzá Szabó Laura. A jelentõs külföldi érdeklõdés miatt elképzelhetõ, hogy az ingatlan.com a jövõben ezzel a szolgáltatással a nemzetközi porondra is kilép.

Lakáspiaci hatás és a jövõ

Balogh László, az ingatlan.com vezetõ gazdasági szakértõje szerint a fejlesztés eredményeként rövidebb és áttekinthetõbb találati listákkal találkozhatnak a vevõk, ez pedig gyorsabbá teheti a vásárlást. “Akár napokkal, hetekkel lerövidülhet a lakásvásárlási folyamat, ez pedig az adásvételek számának növekedésében is megmutatkozhat” - tette hozzá a szakember.