Az UNIQA Biztosító és a GfK által végzett felmérés alapján az érintõképernyõs okostelefonok igencsak elterjedtek, azaz penetrációjuk magas. A közel 1600 válaszadó 90 százaléka rendelkezik érintõképernyõs mobilkészülékkel és használja is azt naponta többször internetezésre.
A legnépszerûbb alkalmazások valamennyi korcsoportban:
Alkalmazás |
A használók aránya (%) |
idõjárási applikáció |
71 |
térkép és navigációs applikáció |
70 |
levelezõ applikáció |
68 |
közösségi média applikáció |
58 |
mobilbank applikáció |
30 |
Elmondható, hogy a banki és biztosítói mobilalkalmazások iránt is fogékonyak a válaszadók. A mobilbanki alkalmazások használói túlnyomórészt férfiak (62 százalék). A hölgyek óvatossága mobiltelefonjuk eltulajdonítása és így banki adataikkal való visszaélés fölötti félelmüknek tudható be, illetve sokuk egyszerûen túl bonyolultnak találja a mobiltelefonos alkalmazások használatát.
A kutatás megállapította, hogy az UNIQA Biztosító honlapján elérhetõ online kárbejelentését a megkérdezettek többsége ismeri (51 százalék), 10 százalékuk pedig már igénybe is vette. Arra a kérdésre viszont, hogy hányan használnák ezt a szolgáltatást egy esetleges jövõbeli káresemény bejelentéséhez, már jóval többen, a válaszadók 87 százaléka adott pozitív visszajelzést.
A megkérdezettek 40 százaléka válaszolta azt, hogy ha lenne rá lehetõsége, nem ragaszkodna a személyes szakértõi szemléhez és igénybe venné a mobiltelefonos-videós szakértõi szemle szolgáltatást vagyonkár bejelentésekor.