Az idõjárás app a legnépszerûbb, de sokan használják a biztosítói és banki alkalmazásokat is
2017.03.29
Az UNIQA Biztosító a GfK Piackutató Intézettel közösen idén március elején felmérést végzett a biztosító ügyfelei körében arról, hogy õk milyen mértékben használják az érintõképernyõs okostelefonokat napi rendszerességgel és mennyire nyitottak az ügyfelek a különbözõ alkalmazások igénybevételére.

Az UNIQA Biztosító és a GfK által végzett felmérés alapján az érintõképernyõs okostelefonok igencsak elterjedtek, azaz penetrációjuk magas. A közel 1600 válaszadó 90 százaléka rendelkezik érintõképernyõs mobilkészülékkel és használja is azt naponta többször internetezésre.

A legnépszerûbb alkalmazások valamennyi korcsoportban:

Alkalmazás

A használók aránya (%)

idõjárási applikáció

71

térkép és navigációs applikáció

70

levelezõ applikáció

68

közösségi média applikáció

58

mobilbank applikáció

30


Elmondható, hogy a banki és biztosítói mobilalkalmazások iránt is fogékonyak a válaszadók. A mobilbanki alkalmazások használói túlnyomórészt férfiak (62 százalék). A hölgyek óvatossága mobiltelefonjuk eltulajdonítása és így banki adataikkal való visszaélés fölötti félelmüknek tudható be, illetve sokuk egyszerûen túl bonyolultnak találja a mobiltelefonos alkalmazások használatát.

A kutatás megállapította, hogy az UNIQA Biztosító honlapján elérhetõ online kárbejelentését a megkérdezettek többsége ismeri (51 százalék), 10 százalékuk pedig már igénybe is vette. Arra a kérdésre viszont, hogy hányan használnák ezt a szolgáltatást egy esetleges jövõbeli káresemény bejelentéséhez, már jóval többen, a válaszadók 87 százaléka adott pozitív visszajelzést.

A megkérdezettek 40 százaléka válaszolta azt, hogy ha lenne rá lehetõsége, nem ragaszkodna a személyes szakértõi szemléhez és igénybe venné a mobiltelefonos-videós szakértõi szemle szolgáltatást vagyonkár bejelentésekor.