A felelõsségbiztosítás és az internet kihívásai is téma volt az utazási irodák szövetségének közgyûlésén
2017.04.10
A megváltozott technológiai környezet és geopolitikai helyzet támasztotta kihívásokról, valamint az utazásszervezõknek újonnan kidolgozott felelõsségbiztosításról is szó esett a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) éves közgyûlésén pénteken, a horvátországi Umagban.

A 140 magyarországi utazásszervezõt tömörítõ szövetség közgyûlésén Somogyi Zoltán, az ENSZ Világturisztikai Szervezetének (UNWTO) fõtitkárhelyettese arról beszélt, hogy a megváltozott technológiai környezetben, amikor egyre többen egyénileg szervezik meg az útjaikat, az Airbnb-hez hasonló közösségi szervezõdések milyen kihívások elé állítják az utazási irodákat. Megítélése szerint az államnak, az utazási irodáknak és a fogyasztóknak közösen kell választ találniuk ezekre a kihívásokra, mert elõre nem látható veszélyek esetén a garancia és a biztonság számít igazán.
Erdei Bálint, a MUISZ elnöke a szövetség egyik legfontosabb eredményeként számolt be arról, hogy a MUISZ kezdeményezésére a magyar utazási irodák számára kidolgozott új felelõsségbiztosítás jelent meg a piacon. Az utazási irodák számára jelenleg nem kötelezõ ilyen biztosítást kötni, holott az arra szolgál, hogy a néhány évvel ezelõtti, magyarokat ért egyiptomi buszbalesethez hasonló tragédiáknál átvállalja az utazásszervezõk kártérítési felelõsségét.

A MUISZ elnöke beszámolt arról is, hogy 2018 januárjában Magyarországon is életbe kell lépnie az Európai Unió utazási szolgáltatáscsomagok értékesítését újraszabályozó direktívájának. Az jogszabályok módosításáról a Magyar Turisztikai Ügynökséggel is egyeztetnek, illetve az európai utazásszervezõk szövetségeinek ernyõszervezetén, az ECTAA-n keresztül figyelemmel kísérik más tagállamok törvényalkotását is. Ehhez kapcsolódva jegyezte meg Erdei Bálint, hogy az ECTAA novemberben várhatóan Budapesten tartja háromnapos közgyûlését.

Molnár Judit, a MUISZ alelnöke egyebek közt arról beszélt az umagi közgyûlésen, hogy a szövetség a közelmúltban a szervezett utak elõnyeit hangsúlyozó kampányt folytatott. Mindezzel arra kívánták felhívni az utasok figyelmét, hogy például az utazásszevezõknek jelentõs, több százmillió forintos kauciót kell letenniük annak érdekében, hogy vendégeik egy iroda fizetésképtelensége esetén is biztonsággal hazatérhessenek.