Biztosítási szolgáltatás nyerte a FinTechShow startup versenyét
2017.04.13
A biztosítók által kissé elhanyagolt kezdõ autósokat és nõi sofõröket célozza meg szolgáltatásaival a kriph.io, már csak a biztosítói partner hiányzik.

A jellemzõen magas bztosítási díjakkal sújtott kezdõ autósok, továbbá a nõi sofõrök számára próbál jobb ajánlatokkal elõállni a FinTechZone által megrendezésre kerülõ FinTechShow fõdíját elhozó, a rendezvény legígéretesebb startupjának tartott kriph.io. A cél eléréséhez nem valamiféle rejtélyes csodafegyvert, hanem ötletes megoldások egész sorát szándékozzák bevetni. 

Az ügyfeleket például kisebb kockázatközösségekbe szerveznék, melyek meghívásos alapon mûködnének, akár barátokat, családtagokat egyesítve. Az egyes közösségek bizonyos keretek között mozogva saját szabályrendszert állíthatnának fel, például dönthetnének arról, hogy év végén kiveszik a bennmaradt pénzt, vagy inkább a következõ évi díjat csökkentik.

Leegyszerûsítenék a biztosítás és a kárszemle folyamatát olyan módon, hogy ügyintézõ és kirendelt szakértõ helyett a tulajdonos maga fotózhatná le autóját, majd azokat a biztosító elemezné ki.

A Konetik névre hallgató startup autó ODB2 portra csatlakozó kiegészítõjével a vezetõi viselkedésrõl, az adott baleset körülményeirõl kapnának adatokat, illetve a szerkezetet applikációhoz kapcsolva a vezetési stílus csiszolására is lehetõség kínálkozna.

A kriph.io lényegében a teljes technológiát és szolgáltatási környezetet biztosítani tudja, azonban az agyonszabályozott piacon nem képes önállóan elindulni, ezért most olyan biztosítói partnert keres, mely hajlandó felvenni kínálatába az innovatív szolgáltatáscsomagot.