KKV-knak szóló kiberbiztosítást tervez a brit Aviva
2017.06.16
Kifejezetten a kis és középvállalkozásoknak szóló kiberbiztosításokat tervez piacra dobni az Aviva biztosító új terjeszkedési stratégiájának részeként, mely révén elsõsorban a speciális biztosítások piacából igyekszik nagyobb szeletet kihasítani.

Az Aviva gyakorlatilag az egyetlen olyan brit biztosító, ami az élet- az otthon- és a jármûbiztosítások területein is meghatározó piaci jelenlétet mondhat magáénak. A 2013-ban kinevezett vezérigazgató, Mark Wilson szerint az ennek köszönhetõ pénzügyi stabilitás megfelelõ hátteret biztosít ahhoz, hogy a tömegtermékek mellett az egyes piaci szereplõk egyedi igényeire szabott, speciális biztosítások területeire terjeszkedjenek tovább. Az ilyen termékek elképesztõen széles skálán mozognak, lényegében a komplex vállalati kockázatok kezelése éppúgy idetartozik, mint egy focista lábára kötött biztosítás, de jellegébõl adódóan a kiberbiztosítás is. 

A területet egyértelmûen a Lloyd's of London dominálja, míg az Avivának a legoptimistább becslések szerint is legfeljebb 5 százalékos piaci részesedése van. Azt még egyelõre nem lehet tudni, hogy a kiberbiztosítás mellett mely egyéb konstrukciók felé nyitna a brit biztosító, ugyanakkor Wilson szerint minden eddiginél nagyobb fókusz helyezõdik majd a technológiai innovációkra. Ennek egyik oka, hogy a biztosító képes legyen felvenni a kesztyût az egyre-másra megjelenõ biztosítási startupokkal szemben, ugyanakkor a verseny mellett az Aviva az együttmûködésektõl sem zárkózik el. "Az általunk használt technológia épp abba a körbe esik, amit a Google, Amazon vagy épp Facebook kaliberû szereplõk kívánatosnak tartanak. Ha valaha is arra jutnak, hogy termékpalettájukra a biztosítást is felveszik, sokkal gyorsabban és könnyebben megtehetik ezt egy az Avivával kötött partneri megállapodás segítségével" - nyilatkozta Wilson.