Igényes munkahelyekkel csökkenthetõ a munkaerõhiány
2017.09.22
A munkavállalók számára fontos a munkahely megközelíthetõsége, a közösségi terek és programok, valamint az egészséges környezet - derül ki az iroda.hu kutatásából. Az Év Irodája Verseny tavalyi díjazottjai szerint Magyarország nincs lemaradva a nemzetközi irodatrendekben, és a vállalkozások igényes munkahelyek kialakításával tudják vonzóvá tenni magukat a munkavállalókért folytatott harcban. Az idei Év Irodája Versenyre november 30-ig lehet nevezni.

A munkahelyük elhelyezkedése szempontjából a munkavállalók 66 százaléka a jó tömegközlekedési lehetõségeket, a belsõ elrendezést tekintve pedig a többség a jól felszerelt konyhát és az otthonos közösségi tereket tartja fontosnak - ismertette az iroda.hu legfrissebb felmérésének eredményeit Kalmár Zoltán, az iroda.hu vezetõje Az Év Irodája Verseny elindulásának apropóján. A több mint 500 munkavállaló megkérdezésével készült szeptemberi kutatásból kiderül az is, hogy a válaszadók felének az irodadizájn mellett a funkcionalitás, vagyis a kényelmes bútorzat is fontos. Nem meglepõ tehát, hogy az irodában dolgozók 80 százaléka az ergonomikus irodaszéket értékeli a legtöbbre a bútorok közül. A 30 évnél fiatalabb munkavállalók elkötelezettségét leginkább közösségi programokkal lehet növelni a munkahelyük iránt, míg a 30 évnél idõsebbeket pedig egészségügyi szolgáltatások biztosításával tudják motiválni a munkáltatók.

Itthon tarthatók a szakemberek

Az iroda igényes kialakítása már egyre komolyabb szerepet játszik a megfelelõ munkaerõ toborzásában. Czirják Nikolett, a nagyvállalati kategóriában Az Év Irodája 2016 díját elnyerõ Dealogic Hungary Kft. iroda- és üzemeltetési vezetõje elmondta, hogy már a kiválasztási folyamat során körbevezetik a potenciális munkavállalókat az irodában, ami rendkívül pozitívan befolyásolja õket az állásajánlat mérlegelésekor. Szõke Gábor Miklós számos nemzetközi díjjal kitüntetett szobrászmûvész, Az Év Design Irodája kategória legutóbbi gyõztese, a Gabor Miklos Szoke Studio vezetõje hozzátette, hogy a világot járva sokféle munkahelyet látott már, ezért bátran kijelentheti, hogy Magyarországon is nagyon sok, izgalmas megoldással találkozhatunk, amelyek egyedivé teszik az irodákat. A tervezés és kialakítás valójában egy folyamatosan zajló folyamat, amely sohasem ér véget, hiszen mindig van hová fejlõdni.

Dr. Németh Edit, Az Év Irodája kategória felelõs zsûritagja, az ELTE Gazdálkodástudományi Intézetének egyetemi adjunktusa hangsúlyozta, hogy a hazai munkakultúrát is globális trendek határozzák meg, ezért ugyanazt a magas színvonalat kell megjeleníteni. Az itt tevékenykedõ cégek azért is hoznak létre igényes munkahelyeket, hogy itthon tartsák a képzett szakembereket.

Megmérkõznek a munkahelyek
Az Év Irodája Verseny a hazai ingatlanpiac egyik legjelentõsebb és legnépszerûbb rendezvénye, ami már nyolcadik alkalommal kerül megszervezésre. Nevezni 12 kategóriában lehet november 30-ig azevirodaja.hu weboldalon. A közönségszavazatok és a szakmai zsûri döntése alapján született eredményeket 2018 februárjában hirdetik ki. „Az idei verseny fõ témája az ember és az ingatlan kapcsolata. Az irodák ma már nem csak a napi nyolcórás munkát jelentik, hanem valóban a második otthon szerepét is betöltik, ahol az alkalmazottak a munkaidõn kívül is szívesen töltik az idejüket. Persze nem csak az irodák esetében fontos a környezet, hanem egy bankfiók, egy logisztikai központ vagy egy üzlethelyiség tekintetében is lényeges, hogy az a bizonyos tér hogyan képes kommunikálni az emberrel, aki belép oda munkavégzés, vásárlás vagy éppen szolgáltatás igénybevétele céljából” – tette hozzá Kalmár Zoltán.