A formálisan kedden bejegyzett bank mögött az azonos nevû (Paytm) digitális pénztárca szolgáltató áll, elsõsorban azokat célozza meg, akik nem férnek hozzá a magasszintû pénzügyi szolgáltatásokhoz. Ez a lépés egybevág Narendra Modi miniszterelnök ambícióival, aki több ízben is hangsúlyozta a mintegy 1,3 milliárd állampolgár banki szolgáltatásokhoz való hozzáférésének javítását, mint kiemelten fontos célt. Ráadásul nem csak a politikai nyilatkozatok szintjén élvezi az állami támogatást a robbanás elõtt álló indiai pénzügyi szektor, a kormány számos programmal és önálló kezdeményezéssel igyekszik elõsegíteni az ügyet.
A bank a Paytm digitális pénztárca szolgáltatásból nõtte ki magát, az alapító Vijay Shekhar Sharma a hitelintézet 51 százalékát birtokolja, a maradék 49 százalékon az Alibaba Group tulajdonábban lévõ One97 Communications és Jack Ma kínai mágnás birtokolta Ant Financial osztozik. Sharma úgy nyilatkozott, egy olyan okostelefonra szabott pénzügyi szolgáltató megteremtése a cél, ami nem szab meg betétminimumokat és tranzakciós költségekkel sem terheli az ügyfeleit, ezáltal sikeresen köti be azokat a rétegeket is a banki és egyéb financiális szolgáltatások világába, akik jelenleg kiszorulnak abból. Indiában a hagyományos elven mûködõ bankok erõsen a tehetõsebbeknek kedvez, miközben a szegényebb rétegeknek lényegében nincs lehetõségük kölcsönöket felvenni, vagy épp rokonaiknak pénzt utalni. Az állami programok megléte ellenére a tradicionális szektor egyelõre nem képes felvenni a digitális kesztyût, elsõdlegesen ugyanis egy olyan digitális infrastruktúrát kellene kiépítenie, ami a Paytm számára már adott. A Paytm digitális pénztárcája már jelenleg is 100 milliónál több felhasználóval rendelkezik, a jelenlegi lépés bizonyos értelemben a szolgáltatásportfolió bõvítéseként is értelmezhetõ. A platformon a közeli jövõben a klasszikus folyószámla szolgáltatások mellett megjelennek a lakossági és kisvállalati hitelek, hitelkártya szolgáltatások, befektetési alapok, és egyszerûbb biztosítások is. "A digitális fizetés csak a belépési pontot jelentette számunkra, az elsõ lépést azon az úton, hogy vertikálisan integrált pénzügyi szolgáltatóvá váljunk" - nyilatkozta Sharma.