Piktogramokkal válik átláthatóbbá a biztosításválasztás
2018.02.27
Múlt hét végétõl minden lakossági vagyon- és balesetbiztosítás mellé új, EU-szabványos ügyféltájékoztatót kapunk a szerzõdés megkötését megelõzõen. A négy országban tesztelt „Biztosítási Termékinformációs Dokumentum” képekkel illusztrált összefoglaló, amelybõl nyolc képhez kapcsoltan tudhatjuk meg, hogy mit várhatunk a választott biztosítástól - hívja fel rá a figyelmet a Biztosítás.hu.

Az új tájékoztatók EU által megjelölt célja, hogy jogaik és kötelezettségeik megismerésével segítsék az ügyfeleket abban, hogy a jövõben megalapozottabb döntéseket hozhassanak biztosításaik kiválasztásakor. 

Fontos tudni, hogy ez a tájékoztató nem pótolja a biztosítási feltételeket, melyek továbbra is megmaradnak és a jövõben is alapját képezik a kártérítések kifizetésének. A tájékoztatókban a legfontosabb fogalmakkal, szolgáltatásokkal és kizárásokkal találkozhatnak az ügyfelek – hívja fel a figyelmet közlemény.

Az Európai Unió 2016-ban hozott döntést arról, hogy a fogyasztók védelme érdekében kötelezõ érvénnyel bevezet egy egyszerûsített biztosítási terméktájékoztatót is. A négy országban, Romániában, Spanyolországban, Németországban és az Egyesült Királyságban elvégzett fogyasztói teszteket követõen az EU megtalálta, hogy mi a legfontosabb és a fogyasztók által még átlátható információ a biztosításokkal kapcsolatban és melyek a legmegfelelõbb ábrák (piktogramok) a legfontosabb információk illusztrálásához – magyarázza a Biztosítás.hu közleménye.

A biztosítási szakértõk szerint az EU lépése jó irányba mutat, fontos tudni azonban, hogy az egyes országok biztosítási kultúrája és ezen belül a fogyasztói magatartás is más és más. Az új tájékoztató sokat segíthet azon országok fogyasztóinak, akik például a gépjármû-, lakás- és utazási biztosításaikat jellemzõen papír alapon kötik és nincs számukra elérhetõ független összehasonlítás.

Magyarországon azonban, ahol az online biztosítási kultúra európai összehasonlításban is kiemelkedõen magas, ez a nyomtatvány várhatóan nem hoz forradalmi újítást. A hazai ügyfelek ugyanis, már több mint egy évtizede könnyen és gyorsan kapnak szakértõ segítséget a termékek szolgáltatásai és árai tekintetében is az internetes összehasonlító portáloktól.