Erõs áruházi forgalom lesz húsvétkor
2018.03.28
A tavalyinál is erõsebb húsvéti forgalomra számíthat a kiskereskedelem, a vásárlók változatlanul a sonkákat, a tojást, a kalácsokat és a csokoládé figurákat keresik leginkább, a minõségi termékek iránt egyre nagyobb az igény - írja az MTI.

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint nagyobb húsvéti forgalom várható a tavalyinál az idén. Vámos György, a szervezet fõtitkára elmondta, hogy idén az ünnephez kapcsolódó élelmiszervásárlások túlléphetik az 50 milliárd forintot, ugyancsak mintegy 50 milliárd forinttal nõhet az iparcikkek forgalma márciusban a januárihoz, illetve a februárihoz képest, bár erre nemcsak a húsvéti, hanem a tavaszi szezonális vásárlások is hatással vannak.

A teljes kiskereskedelmi forgalom így 100 milliárd forintnál is nagyobb összeggel bõvülhet márciusban a januári-februári költéshez képest – fejtette ki az OKSZ fõtitkára.

A húsvéti forgalom átlagosan 5 százalékkal volt nagyobb tavaly a 2016-ban tapasztaltnál, a CBA Kereskedelmi Kft. az idei szezonban is nagyságrendileg erre a növekedésre számít. A társaság tapasztalatai szerint a vásárlók az idén kicsit elõbb kezdték meg a felkészülést, ennek oka az lehet, hogy az ünnep április elején van a fizetések idõszaka elõtt, illetve nagypéntek munkaszüneti nap.

A legutóbbi hétvége is megnövekedett forgalmat hozott, az igazi vásárlói rohamra azonban a hét közepétõl számítanak. A CBA közölte, hogy minden ünnepi idõszak elõtt megfigyelhetõ, hogy a vásárlók az évközihez képest magasabb minõségû termékeket vesznek.

Húsvétkor a sonkából egyre inkább a hagyományos érlelésût, a csokoládé figurákból pedig a magas kakaótartalmúakat keresik. Jelentõsen megélénkül ilyenkor a tojásforgalom is, dupla annyi fogy, mint a normál idõszakokban.

A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. a húsvéti forgalom 6-7 százalékos növekedésére számít az elõzõ év azonos idõszakához képest. A társaság továbbá közölte: a húsvéti idõszak erõsebb az átlagosnál, de a karácsonyitól elmarad, ugyanakkor tavaly a pékáruk húsvéti forgalma például meghaladta a karácsonyit.

A húsvét elõtti héten átlagosan 36 tonna kalácsot és több száz tonna sonkát adnak el a Spar-üzletekben, tojásból pedig kétszer annyi is fogyhat ilyenkor, mint más idõszakokban – jelezte a cég.

Az Auchan Magyarország Kft. a húsvéti idõszakban 10 százalék feletti forgalomnövekedésre számít a tavalyi év azonos idõszakához képest, és 20 százalékos növekedésre az elõzõ hónaphoz képest. Az áruházlánc is az utolsó hétre várja a legnagyobb rohamot. A nagypéntek munkaszüneti nappá válása várhatóan nem okoz forgalomcsökkenést, csak átrendezõdést, az elõzõ és az utána következõ napokon koncentrálódhat a kiesõ pénteki nap forgalma.

A legnépszerûbb termékek húsvétkor továbbra is a tojás, a sonka és a kalácsok, valamint a különbözõ sütemények és a csokitojások, csokinyuszik. Húsvét elõtt 30-40 százalékkal emelkedik a tojásforgalom. Ebben az évben várhatóan több száz tonna sonkát értékesít majd az Auchan, amelynek körülbelül 20 százaléka a húsvéti idõszakban fogy el. A hagyományos magyar árérzékenység mellett egyre inkább nõ az igény a minõségi, prémium termékekre minden termékcsoportban – jelezte az Auchan is.

A Tesco-Global Áruházak Zrt. tájékoztatása szerint a húsvéti forgalom akár másfélszeres is lehet a normál idõszakokhoz képest. Az áruházlánc szintén azt közölte, hogy a karácsony után a húsvét a második legforgalmasabb idõszak. Az ünnephez közeledve nõ egyre jobban a forgalom, a csúcs az ünnepet megelõzõ napokban várható. A húsvét elõtti hónapban értékesíti a Tesco a füstölt áru éves forgalmának csaknem felét, a tojás éves volumenének 15 százalékát, valamint a kalácsok éves mennyiségének csaknem 25 százalékát. Az áruházlánc idén 4 millió figurás édességgel, 15 millió tojással, csaknem 1100 tonna húsvéti füstölt áruval és 200 tonna kaláccsal készül a húsvéti élelmiszerek iránt megnövekedett keresletre.