Egyre trendibb az online ügyintézés
2018.04.04
A biztosítással rendelkezõ magyarok többségét zavarják a személyes ügyintézéssel együtt járó kellemetlenségek, ezért egyre többen értékelik a digitalizáció és az online ügyintézés nyújtotta elõnyöket – ismerteti a CIG Pannónia friss felmérését a Világgazdaság.

A magyar lakosság 60 százaléka rendelkezik valamilyen biztosítással a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. által készített reprezentatív kutatás szerint. A biztosítás jelentõségét az életkor elõrehaladtával egyre többen ismerik fel: míg a fiatalok között alig 40 százalék a biztosítottak aránya, addig az 50 év felettiek körében ez az arány közel 80 százalék.

Emellett a diplomások, a magasabb jövedelmûek és a Budapesten élõk kötnek inkább jellemzõen biztosítást. A biztosítással rendelkezõk szempontjából kiegyenlített a nemek aránya; csak kicsivel nagyobb hányaduk (52 százalék) férfi, mint nõ (48 százalék) a CIG Pannónia felmérése szerint.

Amiben viszont férfiak és nõk egyetértenek az az, hogy többségüket zavarják a személyes ügyintézéssel együtt járó kellemetlenségek, különösen a türelmetlen vagy felkészületlen ügyintézõk, a hosszú várakozási és sorbanállási idõ vagy a menüpontok kivárása telefonos ügyintézés során.

Habár a többség (60 százalék) még mindig elsõsorban inkább a személyes ügyintézést preferálja, már 39 százalék azoknak az aránya, akik online is intézik biztosítási ügyeiket, 80 százalék pedig azoké, akik kipróbálták már ezt.

Ehhez elsõsorban asztali számítógépet (48 százalék) vagy laptopot (47 százalék) használnak, míg az okostelefonnak inkább kiegészítõ szerepe van: négybõl egy esetben kerül elõ, ha biztosítási ügyintézésre van szükség. A fiatalok esetében azonban az okostelefonos ügyintézés már közel 50 százalékos arányt ért el az online ügyintézésen belül.

A megkérdezettek több mint fele szerint az online ügyintézés legfõbb elõnye az, hogy az ügyfél ennek során több idõt szán az alapos információgyûjtésre, a szerzõdések és ajánlatok részletes áttanulmányozására. Elõnyként jelölték meg továbbá, hogy otthonról kényelmesen, saját idõbeosztás szerint köthetik meg biztosításaikat, valamint, hogy így gyorsabb az ügyintézés.

A megkérdezettek közel fele azért szereti jobban az online ügyintézést, mert így kizárólag a tényekre alapozva hozhatja meg döntését, és közben nem befolyásolja az ügyintézõ. A válaszadók több mint nyolctizede gondolja úgy, hogy az online biztosítási ügyintézés kényelmes, gyors és könnyen elérhetõ.