Mostantól ilyen könnyen hasonlíthatjuk össze az utasbiztosításokat
2018.04.20
2018. április 19. Egy uniós irányelvnek köszönhetõen mostantól már egységes, könnyen érthetõ, piktogramokkal ellátott terméktájékoztatók segítségével választhatnak az ügyfelek az utasbiztosítások közül – adták hírül a biztosítók. Az uniós irányelvnek megfelelõ új terméktájékoztató rövid, közérthetõ és jól összehasonlító formában foglalja össze, hogy mire terjed ki az adott utasbiztosítás és mire nem, hol érvényes, milyen korlátozások vannak a fedezetben, mikor és hogyan kell fizetni, mi a kockázatkezelés kezdete és vége. Az összehasonlíthatóságot segíti, hogy az azonos tartalom mellett ugyanazok a piktogramok jelennek meg minden terméknél – adta hírül a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) - azenpenzem.hu.


A biztosítások értékesítését új alapokra helyezõ irányelv, a Magyarországon február 23-án hatályba lépett IDD (Insurance Distribution Directive) írja elõ, hogy a hivatalosan biztosítási terméktájékoztatónak, IPID-nek (Insurance Product Information Document) nevezett ismertetõt az ügyfél rendelkezésére kell bocsájtani. Az ügyféldokumentum arra a központi gondolatra épül, hogy minden biztosítási termék azonos tájékoztatási tartalommal kerüljön az ügyfél elé, függetlenül attól, hogy milyen értékesítési csatorna közvetítésével találkozik vele.



Így az utasbiztosításokat értékesítõ utazási irodáknak is új feladatokat ad az IDD, habár ezek az irodák jellemzõ módon a biztosítási termék értékesítését kiegészítõ tevékenységként végzik, és nem minden esetben tartoznak az új szabályozás hatálya alá. Ugyanakkor a többi csatornától is elvárt módon kell tájékoztatást adniuk a biztosítási termékrõl.

Az IDD felsorolja a termékismertetõvel szemben támasztott elvárásokat. A biztosítók termékismertetõi február végétõl folyamatos jelennek meg az utazási irodáknál, még ha az irányelvnek a gyakorlatba való átültetése – tekintettel a változatos termékcsoportokra - kihívás elé állítja is a piaci szereplõket. Tekintettel az értékesítési csatornák közötti azonos feltételekre, a termékismertetõket az online biztosítást kötõ ügyfelek számára is elérhetõvé kell tenni. A jegybank tavalyi adatai szerint egyébként az utasbiztosítások terén kiugróan magas az online értékesítés aránya. Míg a nem élet ágazatban összességében ez csak 16,6 százaléknál tartott, addig az utasbiztosítások terén az elektronikus csatorna aránya elérte a 74 százalékot az alkuszi és többes ügynöki értékesítésben.

Tavaly az MNB adati szerint az utasbiztosítási piac díjbevétele 12,5 milliárd forint volt.