Az üzleti szférán belül májusban új történelmi csúcsára emelkedett az ipari és építõipari
bizalmi index, ugyanakkor áprilisi, historikus csúcsáról egy évvel ezelõtti szintjére zuhant
a szolgáltató cégek optimizmusa, s harmadik hónapja folyamatosan romlik a kereskedelmi
cégek várakozása is.
Az ipari bizalmi index májusban ledolgozta elõzõ kéthavi visszaesését, sõt meg is haladta februári rekordját. Egyaránt kedvezõbb lett az elmúlt és következõ idõszaki termelés, a rendelésállomány – ezen belül az exportrendeléseké is - valamint a készletek megítélése. Az építõipari bizalmi index májusban számottevõen emelkedett, s ezzel új történelmi csúcsára jutott. Ez a magasépítõ cégek javuló kilátásainak köszönhetõ, a mélyépítõké ugyanis lényegében nem változott. Érezhetõen kedvezõbb lett
az elõzõ háromhavi termeléssel és a rendelésállománnyal kapcsolatos elégedettség.
A kereskedelmi bizalmi index februári történelmi csúcsa után immár harmadik hónapja folyamatosan
csökken, de ezzel is bennmaradt az elmúlt négy évet jellemzõ, viszonylag
keskeny sávban. Az eladási pozíció és a rendelésállomány megítélése romlott, a készleteké
viszont javult. A szolgáltatói bizalmi index májusi zuhanásában az elmúlt és következõ
idõszak forgalmának romló megítélése egyaránt szerepet játszott.
A foglalkozatási hajlandóság az iparban és az építõiparban erõsödött, a kereskedelemben
viszont jelentõsen, a szolgáltató szférában kissé csökkent. Emelkedett a lakosság
munkanélküliségtõl való félelme.
Az áremelési szándék az ipari és a szolgáltató cégek körében kissé markánsabb lett, az építõiparban nem változott. A kereskedelemben tovább csökkent az áremelést tervezõk aránya, miközben több mint háromnegyedük nem tervez árváltozást. A fogyasztók inflációs várakozása viszont határozottan erõsödött. A magyar gazdaság perspektívájának megítélése az iparban ugrásszerûen, az építõiparban
kissé jobb lett, a kereskedelemben és a fogyasztók körében jelentõsen, a szolgáltató ágazatban
némileg romlott.
A GKI fogyasztói bizalmi index májusban három hónapos javulás, s áprilisi történelmi csú-
csa után csökkent. A lakosság saját pénzügyi helyzetét és jövõbeli megtakarítási képessé-
gét egyaránt romlónak érezte, igaz, nagyfokú optimizmusához képest. Pesszimistábban
látták az emberek a nagy értékû tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetõségét is.