A Marsh 50 millió USD értékű, kikötőblokkolási biztosítási konstrukciót indított, amely a hajózási kikötőkre és terminálokra terjed ki.
A Francis Scott Key híd összeomlása és a baltimore-i kikötőben ezt követően bekövetkezett zavarok után kifejlesztett biztosítási konstrukciót önállóan is meg lehet kötni, vagy a meglévő fedezet kiegészítéseként lehet használni.
A világszerte elérhető konstrukciót kifejezetten arra tervezték, hogy a biztosítottak számára fedezetet nyújtson a harmadik fél által okozott balesetek - például a csatornában elsüllyedő hajó, a vízi útvonal lezárását eredményező hajóütközés vagy természeti katasztrófa - okozta bevételkiesésre. A konstrukció szövege az egyes biztosítottak egyedi igényeihez igazítható.
Louise Nevill, a Marsh Specialty UK Marine vezérigazgatója így nyilatkozott: „A kikötők elzáródása világszerte egyre gyakoribbá és súlyosabbá válik, és a nemzetközi kereskedelemben részt vevő vállalkozások számára súlyos következményekkel jár. A globális kereskedelem folyamatos bővülésével ez az új lehetőség az ügyfeleknek egy gyorsan elérhető biztosítási fedezetet kínál a kikötők és terminálok fennakadásai esetén a működés és a helyreállítás védelmére.”
Az új konstrukció mögött a Lloyd's of London és a londoni piac A+ minősítésű biztosítói állnak, és eseti alapon magasabb limitek is lehetségesek.
A kikötők elzáródása folyamatos aggodalomra ad okot a tengerhajózási ágazatban működő vállalkozások számára, és jelentős fennakadásokat okoz a globális ellátási láncokban, valamint bevételkiesést eredményez.