Bátrabban lízingel autót a lakosság
2018.05.28
A tavalyi bõvülés után az idén tovább nõhet a hazai lakossági gépjármû-finanszírozási piac. Akciós ajánlatokból sincs hiány, igaz, azok többnyire konkrét márkákhoz és modellekhez kapcsolódnak -írja a vg.hu.

Az újautóeladások növekedése mellett a lakossági finanszírozás is kezd magára találni: erre utalnak az elérhetõ statisztikai adatok és a pénzügyi szolgáltatók növekvõ kínálata is.

A Magyar Nemzeti Bank hitel- és lízingtermék-választó alkalmazásában szereplõ ötven, forintalapú lízingkonstrukció csaknem 40 százaléka akciós volt, zömében öt százalék alatti teljes hiteldíjmutató (THM) mellett.  Az akciós ajánlatok jelentõs aránya akkor is figyelemre méltó, ha tekintetbe vesszük, hogy azok fõleg konkrét márkák egyes modelljeire vonatkoznak.

A másik, a lakossági gépjármû-finanszírozási piac szempontjából biztató tény, hogy 2018 elsõ harmada változatlanul nagyon jó eredményeket hozott az újautó-értékesítésben. A Datahouse adatai szerint januárban közel 44 ezer új autót adtak el Magyarországon, 32 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

A finanszírozási arány is kedvezõen alakul: Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség fõtitkára az áprilisi értékesítési statisztikák kapcsán emlékeztetett rá, hogy az új autók számottevõ része, mintegy 40 százaléka most már tartósan lízingfinanszírozással kerül az új tulajdonoshoz. Az újautó-boom pedig segíti azt is, hogy korszerûsödjön a magyarországi autópark. Erre szükség is van, hiszen a magyarországi személyautók átlagos életkora meghaladja a 14 évet – tette hozzá a fõtitkár.

A Magyar Lízingszövetség adatai szerint a jármû-finanszírozás növekedésébõl a magánszemélyek is egyre jobban kiveszik a részüket: az általuk finanszírozott összeg tavaly meghaladta a 40,8 milliárd forintot, a bõvülés 2016-hoz képest megközelítette a 65 százalékot. (A múlt év utolsó három hónapjában már 12,3 milliárd forintért nyújtottak finanszírozást magánszemélyek autóvásárlásaihoz a lízingszövetség tagvállalatai.)