A biztosítók elsõk között vezetik be a mesterséges intelligenciát
2018.06.13
Hatalmas lehetõség rejlik a mesterséges intelligenciában. Kezdetben a biztosítási folyamatok automatizálásával nyújt segítséget, felgyorsítja és hatékonyabbá teszi a biztosítási kötvények kiállítását, a kárigények feldolgozását – véli Michael Bruch, az Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) új trendekkel foglalkozó igazgatója.

Az Artificial Intelligence (AI) az adatelemzés hatékonyabbá tételével sokkal világosabb képet alkot a biztosítók és ügyfeleik számára az õket érintõ kockázatokról, így e kockázatok eredményesebben csökkenthetõk, egyúttal pedig új biztosítási megoldások is kidolgozhatók.

Az AI-alapú elemzés révén a cégek például alaposabban kiismerhetik a kiberkockázatokat, és fokozhatják a biztonságot. Ez a technológia ugyanakkor a biztosítóknak is segítséget jelenthet a kiberbiztonsági kitettség felhalmozódásának felismerésében. Ezeken kívül a mesterséges intelligencia azt is megváltoztatja, ahogy a biztosítók az ügyfelekkel kommunikálnak: akár non-stop kiszolgálást is lehetõvé tesz.

A robotok, robotszoftverek térnyerése tehát jelentõs elõnyöket biztosíthat a vállalkozások számára, de új kár- és felelõsségi helyzetekkel is számolniuk kell. Az AI-alapú alkalmazások használata miatt a vállalkozások sebezhetõbbé válnak a kibertámadásokkal és a mûszaki meghibásodásokkal szemben, ami nagyobb piaci zavarokhoz és káreseményekhez vezethet.

A cégek a felelõsséggel kapcsolatosan is kihívásokkal szembesülnek, ugyanis a felelõsség átkerül az emberekrõl a gépekre és azok gyártójára. Új keretekre van szükség a mesterséges intelligencia okozta károk kezelésére.

A kockázatkezelés ugyanakkor elõmozdíthatja a mesterséges intelligencia alkalmazásából származó elõnyök maximális kiaknázását. A veszélyek felismerésében az Allianz szerint öt terület döntõ fontosságú: a szoftverek hozzáférhetõsége, a biztonság, az elszámoltathatóság, a felelõsség és az etika kérdésköre.