Az American Transit Insurance Co., a taxik legnagyobb New York-i biztosítója mintegy 665 millió dollárral fizetésképtelen, és minden feltőkésítési lehetőséget meg kell vizsgálnia, közölték a New York-i Pénzügyi Minisztérium tisztviselői.
A társaságot utasították, hogy haladéktalanul vizsgálja meg az összes rendelkezésre álló lehetőséget a tőke biztosítására, beleértve az ATIC esetleges eladását egy olyan félnek, aki képes biztosítani a szükséges forrásokat.
A BestWire szerint az ATIC tanácsadó aktuáriusa a 2023. decemberi éves jelentésben azt állította, hogy a társaságnak mintegy 878 millió dollárnyi tartalékkal kellene rendelkeznie, de csak 187 millió dollárral rendelkezik, így 691 millió dollár hiány keletkezik. A vállalat jelenleg 26 millió dolláros többletet jelez.
Az ATIC aktuáriusa a fizetésképtelenséget 665 millió dollárra becsüli a múltbeli balesetekből származó követelések miatt, amelyeket a tartalékoknak fedezniük kellene.
Ezek a kárigények személyi sérüléseket, vagyoni károkat és orvosi költségeket foglalnak magukban, amelyek kifizetését a New York-iak a biztosítótól várják.
Jelentős tőkeinjekció nélkül a társaság csak a jelenlegi díjakat tudja felhasználni a múltbeli kárigények kifizetésére, így nem marad forrás a jelenlegi biztosítottak új kárigényeire. Ez komoly kockázatot jelent az ATIC jövőbeli stabilitására nézve.
A tartalékok elégtelenségét először 1979-ben észlelték, és a hiány folyamatosan nőtt. Az ATIC 1986 végére 6,2 millió dollárral fizetésképtelenné vált. Ez a szám 1989 végére 39,9 millió dollárra nőtt, 1997-re pedig elérte a 79,3 millió dollárt. A 2013-as év végére a hiány 254,4 millió dollárra nőtt.
Az évek során a Pénzügyi Szolgáltatások Minisztériuma (DFS) többször is megkísérelte együttműködni az ATIC-kal annak érdekében, hogy pénzügyi nehézségeit megoldják. Ezek a próbálkozások bírósági eljárásokat, önkéntes tőkésítési megállapodásokat és szabályozási tárgyalásokat is magukban foglaltak.
Az év elején az Uber Technologies jogi eljárást indított az ATIC ellen, amely a sofőrök autóbiztosítója. Az ügy a New York-i balesetekből származó, mintegy két tucat kifizetetlen követelésre vonatkozott. 2016 és 2023 között az Ubert 23 különböző perben említették meg ezekkel a balesetekkel összefüggésben.
A sofőröknek legalább 100 000 dolláros kereskedelmi gépjármű-felelősségbiztosítással kellett rendelkezniük, mielőtt az Uber platformján tevékenykedhettek volna.