A Hiscox speciális biztosító nemrég tette közzé éves kiberkészültségi jelentését, melyből kiderül, hogy a szervezetek kétharmada (67% globálisan és 70% az Egyesült Királyságban) az elmúlt évben az előző évinél több kiberincidenst tapasztalt. A kibertámadások folyamatos növekedésével a vállalatok hírneve és az ügyfelek bizalma is egyre nagyobb veszélybe kerül.
A kiberincidensek során érintett cégek közel fele (47% világszerte) komoly akadályokba ütközött új ügyfelek megnyerésében, és 43%-uk elvesztette korábbi ügyfeleit. Továbbá, ezek a vállalatok gyakran szembesülnek negatív nyilvánossággal és üzleti partnerek elvesztésével is. Eddie Lamb, a Hiscox információs és biztonsági igazgatója szerint a cégek hírnevének védelme napjainkban éppen olyan fontos, mint a fizikai eszközök védelme, hiszen egy kibertámadás percek alatt tönkreteheti a gondosan felépített imázst.
A vállalkozások ráadásul gyakran váltságdíjat fizetnek zsarolóvírus-támadások esetén, elsősorban ügyféladatok védelme, hírnév megőrzése és az adat-visszaállítási lehetőségek hiánya miatt. Mégis, csak a cégek 18%-a tudta sikeresen visszaszerezni minden adatát.
Az új technológiák bevezetése tovább növeli a sebezhetőséget, hiszen tízből hét megkérdezett vállalkozás már integrálta a generatív mesterséges intelligenciát (GenAI) napi működésébe, és ezek több mint fele úgy véli, hogy a technológia hatással van kiberbiztonsági kockázati profiljukra. Ugyanakkor a cégek 34%-a elismeri, hogy nincsenek teljesen felkészülve az új technológiák kockázatainak kezelésére, mivel nem rendelkeznek a szükséges szakértelemmel.
Eddie Lamb úgy véli, hogy a technológiai innováció és a kiberbiztonság kölcsönösen erősítik egymást, és a vállalatok számára elengedhetetlen a megfelelő szakértelem bevonása. Az üzleti vezetők számára kritikus a kiberkockázatok kezelése, hogy ne csak túléljenek, hanem növekedni is tudjanak a gyorsan változó technológiai környezetben.