Nõtt a forgalma a hazai webáruházak többségének
2018.07.13
Tavaly a hazai webáruházak több mint kétharmadának nõtt a forgalma, és csak 6 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésrõl - derült ki a WebShop Experts és a ShopRenter legutóbbi, 11. webáruház-felmérésébõl.Leginkább a háztartási és vegyi árukat, kozmetikai termékeket, illetve gyógyszereket és vitaminokat vásárolták az emberek az interneten 2017-ben.

Az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint az interneten legjobban értékesíthetõ termékek listájának elsõ három helyét a háztartási és vegyi áruk, a kozmetikai termékek, valamint a gyógyszerek ésvitaminok foglalták el.

A felmérésben résztvevõ webáruházakban átlagosan 20 355 forint volt egy tranzakció értéke tavaly, a vásárlók aránya 100 látogatóból átlagosan 1,37 százalékos. A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a hazai webáruházak 82 százaléka biztosít ilyen lehetõséget; 53 százalékuknál már bankkártyával is lehet fizetni.

A szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet 89 százalékkal, személyes átvételi lehetõséget az áruházak 67 százaléka biztosít. Emellett egyre népszerûbbek a köztes megoldások, a webáruházak 26 százalékánál átvehetõ a csomag MPL Posta Ponton, ugyancsak 26 százalékuknál GLS csomagponton, illetve 14 százalékuknál Pick Pack Pont átvevõhelyen is. A csomagautomaták már minden ötödik webáruháznál elérhetõek. A nem reprezentatív kutatást 894 webáruház-tulajdonos részvételével, online végezték.