Az Y generáció tagjai mind az utazás megtervezésekor, mind az élmények megosztásakor igénybe veszik a közösségi médiát. Bár tízbõl nyolc fiatal számára fontos a barátai véleménye az úti cél kiválasztásakor, a legtöbben online inspirálódnak: tízbõl csaknem kilenc fiatal kap kedvet az interneten és a közösségi médiában látott helyszínekhez. Ezeket a felületeket nemcsak az utazás elõtt, de közben is elõszeretettel használják: egy amerikai kutatás szerint az Y generációsok 84 százaléka posztol a nyaralása alatt, és több mint felük azt sem tagadja, hogy ezt kifejezetten azért teszi, hogy féltékennyé tegye ismerõseit. Az 1980 és 2000 között születettek ugyanakkor nagyobb arányban teszik félre a pihenést, ha munkáról van szó: tízbõl hét Y generációs tartja valószínûnek, hogy a nyaralása alatt dolgozni fog.
A generáció legtöbb tagja kifejezetten azért utazik, hogy új kultúrákat ismerjen meg, tízbõl nyolc fiatal pedig szeretne új dolgokat tanulni utazása során. Az alternatív szálláslehetõségeket is szívesen veszik igénybe: a többi generációhoz képest 10 százalékkal nagyobb eséllyel bérelnek magánlakást vagy szobát helyi lakosoktól, vagy vesznek igénybe ingyenes lakáscsere-szolgáltatást.
2018.08.25
A 2017-es European Consumer Payment Report szerint az 1980 és 2000 között születettek – az Y generáció – lényegesen többet utaznak elõdeiknél, ráadásul a korábbi generációkhoz képest sokkal nyitottabbak az alternatív megoldásokra, az online felületeknek köszönhetõen pedig körültekintõen tervezik meg utazásaikat - áll a Generali sajtóközleményében.