A Life by Spot célja, hogy új életbiztosítási ügyfeleket találjon, akiket alacsony árú, 1-30 napos lejáratú termékekkel céloz meg, amikor azok valamilyen kockázatos tevékenységet folytatnak. Az életbiztosítási termékpaletta szélesítése mellett azonban abban is bíznak a partnerek, hogy az új célközönséget a hosszú távú életbiztosítási termékek felé is képesek lesznek becsatornázni.
Hagyományosan életbiztosítási termékek olyan eseményekkor köttetnek, mint a házasság, a gyermekszületés, a lakásvásárlás, amely események egyre késõbbi életkorban következnek be. A Life By Spot azonban olyan eseményekhez köti a biztosításkötést, mint a búvárkodás, lovaglás vagy kajakozás.
A Life by Spot jelenleg csak egy weboldal, ahol az ügyfelek két perc alatt biztosítást köthetnek, amely azonnal érvénybe is lép. A Hannover Re a partnerség keretében egy olyan szabálymotort segített létrehozni a startup számára, amely halálozási és a morbiditási kockázati modellekkel segíti az ügyfélinformációk feldolgozását. Valamennyi modern biztosítási termék megalkotásánál az egyik legfontosabb feladat az adatok begyûjtése, értelmezése és a szükséges módosítások, beállítások végrehajtása. Ezt segíti az együttmûködés során a Hannover Re, amely azonban közvetlenül nem vesz részt a biztosításban. Ezt a feladatot egy másik biztosítótársaság látja el, amely azonban anonimitást kért az induláskor.
A Life by Spot 2019-ben tervezi az új szolgáltatás országos bevezetését.