A brit BDO legújabb FraudTrack jelentése szerint tavaly mintegy másfélszeresére nõtt a csalások száma, amely a legmagasabb szint volt, mióta a számviteli csoport jelentéseket készít.
Az elemzés, amely az 50 ezer fontot meghaladó csalási ügyeket vizsgálja, azt mutatja, hogy drámaian megemelkedett a csalások átlagos értéke: 2011-ben összesen mintegy 413 esetet jelentettek, melyek átlagos értéke 5 millió font volt, szemben a 2010-es évvel, amikor összesen 372 esetet jelentettek, átlag 3,7 millió font értékben.
A pénzügyi és biztosítási ágazat tavaly az összes elkövetett csalás mindössze 27%-áért volt felelõs, szemben a 2010-es évben mért 56%-os részesedéssel.
A BDO fraud részlegének vezetõje, Simon Bevan megjegyezte: „a pénzügyi szolgáltatók jelentõs összegeket fektettek csalás megelõzési és nyomon követési rendszerekbe és technológiákba. Az ágazat csalásokból való részesedésének csökkenése pedig azt mutatja, hogy ez a megközelítés mûködik.”
Habár a pénzügyi szolgáltatások területén a csalások nagy részét munkavállalók, és a vezetés követik el, néhány cég még mindig inkább a külsõ csalások megelõzésére helyezi a hangsúlyt – figyelmeztet Bevan. A szakértõ szerint a társaságoknak inkább azokra a területekre kellene összpontosítaniuk, ahol a legtöbb pénz folyik be, vagy kerül kifizetésre, hiszen itt a legnagyobb a csalás kockázata.
A jelentés szerint a kiskereskedelmi szektorban különösen nagy ugrás volt megfigyelhetõ a bejelentett csalások tekintetében: 2011-ben az összes elkövetett csalás mintegy 12%-át ebben az ágazatban követték el, szemben a 2010-es 2%-os aránnyal.