A cég legújabb „Pulse of Fintech” jelentése - amelyben évente kétszer elemzi a pénzügyi szolgáltatások digitális átalakulását – megállapítja, hogy 2018 második felében az insurtech szektor jóval érettebbé vált. Globálisan 13 olyan ügylet volt, amelynél a befektetett összeg meghaladta a 100 millió dollárt. Ide tartozott az Oscar Health 375 milliós és az indiai PolicyBazaar 200 milliós tõkebevonása is.
Bár az insurtech üzletek volumene tavaly csökkenést mutatott 2017-hez képest (10,3 milliárd dollárról, 5,7 milliárd dollárra), az ügyletek számra alig-alig csökkent, 2018-ban összesen 242darab volt a 2017-es 258-cal szemben.
Az insurtech cégek egyre inkább platform alapú megközelítést alkalmaznak a white label szolgáltatások nyújtásakor, melyek a legkülönbözõbb értékesítési csatornákba és fizetési rendszerekbe illeszthetõk. Ez a modell a biztosítók számára is elõnyösnek bizonyult, mivel így az innovációt az egész értékláncukba be tudják illeszteni.
A KPMG szerint 2018-ban egyértelmû változás történt: a hagyományos biztosítótársaságok és az insurtech cégek is felismerték az adatok kritikus szerepét abban, hogy testreszabott, valódi ügyféligényre reagáló biztosítási terméket tudjanak nyújtani. Éppen ezért sok szervezet teljesen újragondolta adatkezelési stratégiáját, hogy növelje a fogyasztók bizalmát és arra ösztönözze õket, hogy több adatot osszanak meg. A legkülönbözõbb cégek keresik az együttmûködési lehetõségeket, hogy új üzleti modelleket hozzanak létre. Ilyenek például a biztosítótársaságok és az autóipari cégek, akik megosztják az ügyféladataikat, hogy az alapján dolgozzanak ki biztosítási programokat.
2018-ban az Egyesült Államokban jelentõsen megnõtt az insurtech befektetések értéke, köszönhetõen elsõsorban a meglehetõsen diverz insurtech-kínálatnak, ami az egészségbiztosítást, a gépjármû- és lakásbiztosításokat is érinti.
Az USA-n kívül a KPMG még Izraelre mutatott rá, ahol az insurtech-ek és az autógyártók közötti munka vált meglehetõsen szorossá. Szingapúrban a monetáris hatóság igyekszik a blockchain megoldások biztosítási területen történõ hasznosítását elõmozdítani. A KMPG szerint Ázsiában várhatóan komoly növekedés elé néz az insurtech szektor, miután az amerikai és az európai hagyományos biztosítók Ázsiában igyekeznek az innovatív digitális megoldásokat letesztelni, köszönhetõen az ottani enyhébb szabályozói elõírásoknak és a nagy népességszámnak.