Ezért nem biztos a Tesla sikere a biztosítási piacon
2019.05.06
Elon Musk több alkalommal is beszélt már arról, miként tervez a Tesla az autóipar és zöldenergia bizniszen túl egyéb nagy iparágakba is belépni. Legutóbb azt közölte, hogy a Tesla saját biztosítási terméket hoz létre, amit egy hónapon belül el is indítana.

A Tesla évek óta állítja, hogy autói a legbiztonságosabbak az iparágban, valamint önvezetõ rendszerei segítik a balesetek megelõzését. Ennek ellenére számos Tesla ügyfél kifejezetten magas biztosítási díjat kénytelen fizetni. 

Minden adat megvan hozzá

A telematikai biztosítások nem jelentenek újdonságot az Egyesült Államokban, számos nagy autógyártó, így a Mercedes is évek óta együttmûködik már biztosítókkal, hogy telematikai biztosítással együtt értékesítse jármûveit. Azonban a Tesla lenne az elsõ, amelyik saját biztosítási terméket dobna a piacra, mondván, megfelelõ saját adatokkal rendelkeznek ügyfeleik kockázati profilját illetõen, amely alapján valóban az ügyfél igényeire reflektáló, használat alapú biztosítást tudnak nyújtani. 

2017-ben a Tesla már kidolgozott egy biztosítási terméket a Liberty Mutual biztosítóval közösen, InsureMyTesla néven. A termék debütálását követõen azonban számos online fórumon arról lehetett olvasni, hogy a biztosítás még így is túl drága. Talán ezért is akar most önálló termékkel megjelenni a piacon.

Amire azonban nem biztos, hogy gondolt Musk, az a kárrendezés folyamata. Az ügyfélszolgálat, a rendelkezésre állás, az autójavító mûhelyek kezelése mind fontos részei a biztosítók tevékenységének, amit az új piacra lépõk hajlamosak alulbecsülni. 

Szintén megnehezítheti a Tesla biztosításpiaci sikereit, hogy piaca meglehetõsen korlátozott. Míg más gépjármû biztosítók jóval szélesebb ügyfélkörnek kínálhatják termékeiket, a Tesla biztosítását csak a gyártó ügyfelei tudják igénybe benni, és nem is biztos, hogy mindegyik így dönt majd. 

Elemzõk szerint a mostani bejelentés nem más, mint figyelemelterelés a Tesla nem túl meggyõzõ számairól.