K&H: gyorsan az autósok kedvence lett a balesetes app
2019.05.14
Már közel 180 ezren töltötték le márciusig a balesetek bejelentésére való mobilos alkalmazást. A papíralapú, „kék-sárga”-ként ismert baleseti bejelentõ digitális verziója egyszerûbben használható és pontosabb elõdjénél. A digitális „kék-sárgán” keresztül három hónap alatt 1827 balesetrõl tettek bejelentést, a K&H-hoz pedig 318 bejelentés érkezett. A biztosító az év elsõ három hónapjában egy-egy autós káresetre átlagosan már közel 350 ezer forintot fizetett, ez éves szinten 10 százalékot is meghaladó emelkedésnek felel meg.

Balesetnél a korábbinál sokkal egyszerûbben intézhetik az autósok az adminisztrációt január óta az új, e-kárbejelentõ, más néven digitális „kék-sárga” mobilos applikációval, amely hamar népszerûvé vált az autósok körében.

Közel 200 ezer letöltés, kedvezõ osztályzat

A K&H Biztosító közölte: az applikációt január óta közel 180 ezren töltötték le, az androidos telefonokkal rendelkezõ sofõröktõl pedig átlagosan 4,27 osztályzatot kapott az alkalmazás, ami kedvezõnek számít. A bevezetéstõl március végéig összesen 1827, a K&H-hoz pedig 318 balesetrõl tettek bejelentést az alkalmazáson keresztül, ami napi átlagban közel 3 esetet jelent. A társaság szerint az applikáció várhatóan egyre népszerûbbé válik, mivel egyszerûbben és pontosabban lehet adminisztrálni vele egy-egy baleset adatait. Ráadásul március végétõl már webes felületen is elérhetõ az elektronikus kárbejelentõ, ez pedig még könnyebben elérhetõvé teszi ezt a megoldást.

Az online ügyintézés egyébként is népszerû az ügyfeleknél: a K&H Biztosítónál a lakásbiztosítási károknak a 70 százalékát, a gépjármûkárok 50 százalékát a biztosító online felületén jelentik be az ügyfelek. A mobil applikáció fejlesztését a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) koordinálta, de valamennyi biztosítótársasággal részt vett az alkalmazás elindításában. Az alkalmazást akár elõre le lehet tölteni a telefonra, de az esetleges baleset után is pillanatok alatt telepíthetõ. Az alkalmazás többek között azért jelent egyszerûbb adminisztrációt a papíralapú baleseti bejelentõhöz képest, mert a biztosítótársaságok az általuk kibocsátott zöld kártyát QR-kóddal látják el, így gyorsan és egyszerûen beolvashatóvá válnak a balesetben érintett sofõrök és jármûvek adatai. A papíralapú megoldásnál problémát jelentett, hogy a baleset miatt érhetõen feszült sofõrök egy része nehezen olvashatóan, pontatlanul töltötték ki a bejelentõt.

A digitális „kék-sárga” használatával viszont az elõre megadott felsorolásokból csak ki kell választani az adott baleset jellemzõit. Többek között felhasználóbarát grafikus megoldások segítik a baleseti helyzet lerajzolását, ahol a jelzõtáblák és a balesetben szereplõ jármûvek képe kiválasztható, nem kell megrajzolni, mint a papíros verzión. A személyes adatok QR-kóddal történõ beolvasása szintén minimalizálja a hibázási lehetõséget. Fontos szerepet van annak is, hogy az applikáció a telefon GPS-kapcsolatán keresztül pontosan rögzíti a helyszínt és a biztosítótársaság azonnal értesítést kap az balesetrõl.

Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese szerint remélhetõleg ritkán lesz szükség az alkalmazásra, de érdemes lesz az autósoknak használniuk. A jövõben megtöbbszörözõdhet az alkalmazást letöltõ autósok száma, hiszen a magyar biztosító társaságok több mint 5,3 millió kötelezõ biztosítással és 918 ezer casco biztosítással rendelkeznek.

A K&H Biztosító egyébként egy-egy autós káresetre az idén átlagosan közel 350 ezer forintot fizetett ki, ami 10 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Az emelkedés az autópiaci növekedés miatt emelkedõ forgalommal, a balesetek számának és a szervizköltségek emelkedésével magyarázható.