Júliusban indul a digitális kárfelmérés az Allianznál
2019.05.22
Hamarosan indul a digitális kárfelmérés az Allianznál, akár néhány év múlva pedig már a kiutalásról is szoftverek dönthetnek– mondta Kisbenedek Péter, az Allianz Biztosító elnök-vezérigazgatója az Azénpénzem.hu-nak.

Az Allianz sokat invesztált abba, hogy az ügyfelek számára egyszerûbb kapcsolattartást és mûködést tudjon biztosítani, különösen a kárrendezés során. Online kárstátusz lapot mûködtetnek, ahol bármely ügyfél nyomon követheti a gépjármû vagy más kárügyét, feltölthetnek, pótolhatnak iratokat, egy helyen látják az összes értesítést ezen a felületen. Az önkiszolgáló online felületen online díjfizetésre, a dokumentumok, például a zöldkártya, a díjigazolás, a kötvénymásolat egyszerû letöltésére van lehetõség.

A tervek szerint júliusban bevezetésre kerül az online kárfelmérés a lakás- és a casco biztosításban. Okostelefon vagy tablet segítségével az ügyfél saját maga körbejárhatja majd a lakást vagy a károsodott autót, és élõ videókapcsolatban a kárszakértõvel konzultálva elvégezheti a kárfelmérést. Nem kell megvárni, hogy kimenjen a kárszakértõ, rugalmasan, az ügyfél számára alkalmas idõben történik a kárfelvétel. Ha olyan típusú a kár, akkor egyezséggel le is lehet zárni, és egy napon belül a bankszámláján van az összeg.

Az ehhez szükséges technológiák ma már olcsón és gyorsan elérhetõek, van több fintech/insurtech szállító, melyek ezeket a megoldásokat kínálják. Persze, ha a kárügynök nem tudja kellõ gyorsasággal és hatékonysággal intézni a kárrendezést a háttérterületen, akkor a végén nem lesz megfelelõ az ügyfélélmény sem.

A következõ lépcsõ pedig már az, ha a videót nem egy ember, hanem egy informatikai rendszer dolgozza fel, válaszol és küldi a pénzt. Ezt egy-két éven belül meg lehet itthon is csinálni.

A januárban megjelent digitális kárbejelentõ nagyon fontos lépés volt az egész piac digitális fejlõdése szempontjából, hiszen létrehoztunk egy közösen elfogadott platformot, amin keresztül a biztosítók a kgfb-kárrendezés során kommunikálhatnak egymással. Ez most egy olyan alapot jelent, amire sok más szolgáltatást is lehet fejleszteni és a jövõben ráültetni. Ez az egyik legnépszerûbb applikáció, igaz, egyelõre a kárbejelentések 2 százaléka történik ezen keresztül, de ez indulásnak nem rossz, és robbanásszerûen növekedni fog, ahogy az elterjedtsége elér egy bizonyos szintet.

Kisbenedek szerint a MABISZ-nak a jövõben is komoly szerepet kellene vállalnia abban, hogy olyan megoldásokat dolgozzon ki és szolgáltasson a biztosítók felé, amik igazán csak közösen értelmezhetõek, egyénileg nem megoldhatóak. Ezzel az egész szektor versenyképességét lehetne javítani.