Miért vezetik félre az ügyfelek a biztosítókat?
2019.05.29
A LexisNexis Risk Solutions a közelmúltban készített felmérést gépjármûbiztosítással rendelkezõ britek körében, ahol igen érdekes válaszok születtek arra vonatkozóan, hogy mennyiben és miért tartják elfogadhatónak a biztosítótársaságok félrevezetését a kárbejelentés során.

Az 1500 fõs felmérés alapján az ügyfelek többsége nem tartja fontosnak az olyan incidensek bejelentését a biztosítók felé, amelyek kisebb károkat okoznak a jármûveikben, még akkor sem, ha másik jármû is érintett. A többség, 60% ugyanis attól tart, hogy a kisebb káresetek jelentése növelné a biztosítási díját. 

Érdekes eltérések figyelhetõk meg az egyes korcsoportok és a nemek között is: míg ötbõl kettõ ügyfél úgy véli, hogy bizonyos információk biztosítók elõli elhallgatása vagy megmásítása elfogadható, addig az idõsebbek körében jóval kevesebben vélik ezt a viselkedést elfogadhatónak. 

A biztosítottak közül 48% tartja elfogadhatónak az információk visszatartását, a személyes adatok manipulálását a szerzõdéskötés során: 31% olyan adatok esetében tartja ezt helyénvalónak, amely szerinte nem is kellene szerepet játsszon az árazásban, 12% pedig azért játszik az adatokkal, mert úgy véli, a biztosítási díja így is túl magas. A fiatalabb ügyfelek körében különösen erõsen tarja magát a fenti meggyõzõdés. Ezen szkeptikus fogyasztói szegmens mérete ráadásul növekedést mutat a legutóbbi LexisNexis felmérés óta.