Malév-leállás: könnyítések az utas- és storno-biztosításokban
2012.02.03
A Malév váratlan leállása számos olyan utazót is érint, akik elõzõleg utazásképtelenségre vonatkozó (storno) vagy utasbiztosítást kötöttek. Noha ezen biztosítások nem szolgálnak a Malév hibájából meghiúsult utazások miatti kártérítésre, a Generali-csoporthoz tartozó Európai Utazási Biztosító (EUB) néhány rendkívüli intézkedéssel igyekszik megkönnyíteni a bajba jutott utasok dolgát.

Az EUB vállalja, hogy a törölt Malév-járatokra megkötött utazásképtelenségi (storno) biztosítás díjának teljes összegét visszatéríti. Ezen igényt annál az utazási irodánál kell jelezni, amelyiknél megkötötték a storno biztosítást. Ez a lehetõség akkor áll nyitva, ha az utas részére korábban még nem történt kárkifizetés és a jegyet más légitársaságnál történt átfoglalással sem használták fel.

Amennyiben az utasnak sikerül a meglévõ Malév-jegyét más légitársaság járatára átfoglalni, akkor az EUB a korábban megkötött storno-biztosítást érvényesnek tekinti a módosított jegyre is az eredeti jegyár összegéig. Azokban az esetekben, ahol az átfoglalás az eredetinél magasabb jegyárat eredményez, vagy pedig teljesen új jegyet vesz az utas, az új jegyre illetve a jegyár-különbözetre új biztosítást célszerû kötni.

Korábban vásárolt Malév-jegyekre a mai naptól kezdõdõen storno-biztosítás természetesen már nem köthetõ.

Fontos tudni, hogy az utazásképtelenségre vonatkozó (storno) biztosítás az utas részérõl történõ útlemondásra vonatkozik, a légitársaság hibájából meghiúsult utazás kockázatának kivédésére ez a biztosítás-típus nem szolgál.

Az utasbiztosítással rendelkezõ, a Malév leállása miatt külföldön rekedt, általa biztosított utasok részére az EUB ingyenesen meghosszabbítja a biztosítást az alap-kockázatokra vonatkozóan – pl. betegség, baleset - a tényleges hazautazás idõpontjáig, de legkésõbb 2012. február 6. hétfõn délelõtt 10 óráig. (A kiegészítõ biztosításokra – pl. sportbalesetek – ez nem vonatkozik.)

Azoknak az utasoknak, akik február 3-6. között utaztak volna Malév-járattal, de az utazás meghiúsult, az EUB teljes összegben visszatéríti a korábban megkötött utasbiztosítások díját. Az erre vonatkozó igényt az utasnak legkésõbb keddig (február 7-ig) be kell nyújtania a biztosítás-kötés helyén (az érintett utazási irodában, a www.eub.hu-n történt online kötés esetén pedig az EUB Ügyfélszolgálatánál, tel: +36 1 452 3580; nyitva tartás: H-CS 08.00 – 17.00; P 08.00-14.30; ugyfelszolgalat@eub.hu).

Az utasbiztosítás keretében a biztosító természetesen a szerzõdés szerint teljesíti a vállalt szolgáltatásait.