Egy független pénzügyi kutató cég, a Defaqto legfrissebb felmérésébõl az derül ki, hogy némi elmozdulás látszik az ügyfelek vásárlási szokásaiban: a pénzügyi termékek kiválasztásában is az ár számít kulcsfontosságú tényezõnek.
A kutatás azt is megállapította, hogy az emberek közel 50%-a nem érti, vagy nincs tisztában a már meglévõ pénzügyi termékeinek jellemzõivel. A Defaqto biztosítási elemzõje, Mike Powell elmondta: „a konkrét termékek közül a nyugdíj termékek, a jövedelembiztosítások és a súlyos betegség esetére szóló biztosítási termékek jellemzõit értik legkevésbé az emberek”.
A kutatás során arra is rákérdeztek, hogy melyek azok a termékek, amelyeket szakmai tanácsadás nélkül is bátran megvásárolnának az interneten. A felsorolás végén a nyugdíjtermékek, a befektetési termékek és a jelzáloghitelek álltak, vagyis ezen termékek esetében még nincs elég bizalom az ügyfelekben az online szerzõdés iránt.
A pénzügyi termékek megértésének látszólagos teljes hiánya ellenére az emberek többsége mégis használ különféle ár-összehasonlító oldalakat a piacon elérhetõ pénzügyi termékek összehasonlítására.
A szakértõk aggodalmukat fejezték ki a vásárlási szokásokban tapasztalható elmozdulás miatt, amely azt mutatja, hogy az ügyfelek mintegy 70%-a a termékekkel kapcsolatos költségeket tekinti az elsõdleges döntési szempontnak, amely gyakran veszélyes és kontraproduktív lehet a fogyasztók számára, hiszen rossz termék kiválasztásával késõbb akár extra kiadásaik is keletkezhetnek.