A brit biztosítási szövetség (ABI) statisztikái szerint csökkenés mutatkozik a biztosítási szektorban dolgozók számában, amely átmeneti jelenségként is felfogható, azonban az IT technológiák és platformok terjedése alapján inkább valószínû, hogy tartósan kevesebb élõ munkára lesz szükség Nagy-Britanniában.
A második világháború óta a brit biztosítási szektor folyamatosan növekedett: ma Európában a legnagyobbnak, míg a világon a harmadik legnagyobbnak számít. Az ABI adatai szerint a brit biztosítási szektor díjbevétele a globális díjbevétel 8 százalékát teszi ki.
A pénzügyi szolgáltatások piaca mindig is az emberi munkaerõre építkezett, hiszen a kapcsolatépítésnek különös jelentõsége van ebben az ágazatban.
A londoni pénzügyi konzorcium, a Lloyd\'s azonban nem próbál meg szembe menni a technológia fejlõdésével, sõt igyekszik a legújabb IT technológiákat meghonosítani a termékek értékesítési, a díjbevételek és kárkifizetések nyilvántartási, a kockázatoknak való kitettségük monitorozási és egyéb folyamataiban.
A Lloyd’s ugyanakkor azt vallja, hogy a legújabb IT rendszerek, és folyamatok alkalmazása ellenére továbbra is az emberek a legfontosabb erõforrásai a cégnek. A biztosítókat, ügynököket, illetve brókereket magában foglaló Lloyd\'s biztosítási piac sikere a munkavállalók, az ügyfelek, a közvetítõk, a kárbecslõk és kockázatkezelõk közötti szoros együttmûködésben rejlik.