Egyre kevesebben dolgoznak a biztosítási szektorban
2011.05.30
Kevesebben, de elkötelezettebben dolgoznak a brit biztosítási szektorban: míg 2008-2009-ben relatíve stabil volt a biztosítási szektorban foglalkoztatottak létszáma Nagy-Britanniában (átlagosan 311 ezer embert foglalkoztatott), addig a 2010-es adatok alapján csökkenés látszódik a létszámban. Hozzávetõleg 11 százalékkal kevesebbnek, mintegy 275 ezer embernek adott munkát az ágazat.

A brit biztosítási szövetség (ABI) statisztikái szerint csökkenés mutatkozik a biztosítási szektorban dolgozók számában, amely átmeneti jelenségként is felfogható, azonban az IT technológiák és platformok terjedése alapján inkább valószínû, hogy tartósan kevesebb élõ munkára lesz szükség Nagy-Britanniában.

A második világháború óta a brit biztosítási szektor folyamatosan növekedett: ma Európában a legnagyobbnak, míg a világon a harmadik legnagyobbnak számít. Az ABI adatai szerint a brit biztosítási szektor díjbevétele a globális díjbevétel 8 százalékát teszi ki.

A pénzügyi szolgáltatások piaca mindig is az emberi munkaerõre építkezett, hiszen a kapcsolatépítésnek különös jelentõsége van ebben az ágazatban.

A londoni pénzügyi konzorcium, a Lloyd\'s azonban nem próbál meg szembe menni a technológia fejlõdésével, sõt igyekszik a legújabb IT technológiákat meghonosítani a termékek értékesítési, a díjbevételek és kárkifizetések nyilvántartási, a kockázatoknak való kitettségük monitorozási és egyéb folyamataiban.

A Lloyd’s ugyanakkor azt vallja, hogy a legújabb IT rendszerek, és folyamatok alkalmazása ellenére továbbra is az emberek a legfontosabb erõforrásai a cégnek. A biztosítókat, ügynököket, illetve brókereket magában foglaló Lloyd\'s biztosítási piac sikere a munkavállalók, az ügyfelek, a közvetítõk, a kárbecslõk és kockázatkezelõk közötti szoros együttmûködésben rejlik.