Lakásépítõk figyelem: változások támogatások kérelmezésében!
2012.04.20
Változott a lakásépítési támogatás igénylése iránti kérelem benyújtásához szükséges igazolások kiadása.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a honlapján közzétett tájékoztató szerint a támogatás igénylése iránti kérelem benyújtásához szükséges, legalább 180 napja folyamatos biztosítotti jogviszony meglétérõl szóló igazoló okiratot a megyei kormányhivatalok egészségbiztosítási szakigazgatási szervei állítják ki, a kérelem benyújtását követõ 3 munkanapon belül.

A köztartozás-mentességrõl szóló nemleges együttes adóigazolást továbbra is a NAV állítja ki. Az igazolás kiállítása iránti kérelem (12UK12) bármely adóigazgatóság ügyfélszolgálatán benyújtható személyesen, elküldhetõ postai úton vagy ügyfélkapun keresztül elektronikusan.

Nem szükséges együttes adóigazolás igénylése, ha az ügyfél szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban.

A hitelintézetek kötelesek elfogadni a rendelet április 13-tól történõ hatálybalépését megelõzõen a megyei kormányhivatalok egészségbiztosítási szakigazgatási szerve vagy az állami adóhatóság által kiállított igazolásokat is.