Ugyanebben az idõszakban az IDC becslései szerint a teljes mobiltelefon piac kis mértékû visszaesést szenvedett el: 2011 elsõ negyedévi 404,3 millió darabhoz képest az idei elsõ három hónapban 398,4 millió mobiltelefon került legyártásra. Ezek a számok némi eltérést mutatnak a rivális piackutató, a Strategy Analytics becsléseihez képest, amely szerint a vizsgált idõszakban 3%-kal, 368 millióra nõtt a piac.
Az okostelefon eladásoknak köszönhetõen a Samsung kiszorította a Nokiát piacvezetõ pozíciójából. A Strategy Analytics adatai szerint a Samsung 93,5 millió készüléket szállított le a Nokia 82,7 milliójához képest.
A negyedév során az Samsung visszaszerezte piacvezetõ pozícióját az okostelefonok piacán, sõt új piaci rekordot állított fel az egyetlen negyedév alatt leszállított készülékek számát tekintve. A Galaxy termékportfolió szinte minden irányban – régi és új okostelefonok, termék és piaci szegmentáció, kijelzõ mérete, processzor sebessége - terjeszkedni tudott.
Az Apple a második helyre csúszott vissza az okostelefonok piacán, mégis erõs növekedést tudott elérni a negyedév során, amikor 35,1 millió készüléket szállított le. Az Apple piaci pozícióit tovább erõsítette, hogy világszerte újabb mobilszolgáltatók szálltak be az iPhone készülékek értékesítésébe, valamint a fogyasztók és vállalati felhasználók tartós kereslete is növelte értékesítését.
Meredeken csökkent a Nokia Symbian-operációs rendszerrel futó készülékeinek gyártása, miután a kulcsfontosságú piacokon, így Kínában is jelentõsen csökkent a kereslet. A finn mobilgyártó jelenleg gyors átmenetet hajt végre a Windows Phone operációs rendszerre, a jövõben ezt fut majd a gyártó új telefonjain.
A BlackBerryket gyártó Research in Motion értékesítése tovább hanyatlott az idei elsõ negyedévben, 2009 óta nem látott szintekre csökkent a készülékek gyártása. A Nokiához hasonlóan a RIM is átmenetet hajt végre: a BlackBerry 10-re keresztelt okostelefon-platform fejlesztése gõzerõvel zajlik a cégnél.
A HTC továbbra is küzd az amerikai piacon, ami a vállalat teljesítményére is rányomta bélyegét. Ugyanakkor az ázsiai és csendes-óceáni piacokon relatíve jól teljesített, így még fent tudott maradni az okostelefon gyártók top 5-ös listáján.