Ha egy X, vagy Y generációs álláskeresõt megkérdeznek, szívesen értékesítenének-e pénzügyi szolgáltatásokat, a legtöbb egybõl nemet mondana rá. Ugyanakkor, ha a kérdés másképp hangzik el: érdekli-e õket egy stabil, komoly növekedési potenciállal rendelkezõ ágazat, illetve azon belül egy olyan munka, mellyel akár emberek életén javíthat, szinte mindegyik igent mondana. Legalábbis erre derült fény a LIMRA legutóbbi fókuszcsoportos kutatásából.
A világ talán legismertebb, legrégebbi és ezért a legnagyobb tapasztalattal rendelkezõ független biztosításszakmai szervezete, az amerikai székhelyû LIMRA (Life Insurance Marketing and Research Association) 272 pénzügyi szektorban tevékenykedõ HR-szakember körében végzett felmérést toborzási tapasztalataikról.
A kutatás alapján kiderült, hogy a ’60-’70-es években születettek (X generáció), és utánuk jövõ Y generáció (a ’80-as évek szülöttei) tagjai meglehetõsen téves percepciókkal rendelkeznek a pénzügyi szolgáltatásokkal, illetve az ott végzett ügynöki/sales-es munkával kapcsolatban. Ezek közül néhányat megfelelõ kommunikációval ugyan meg lehet változtatni, azonban elengedhetetlen a hagyományos toborzási módszerek felülbírálása is.
A felmérésbõl az is kiderült, hogy a pénzügyi területen dolgozók 85 százaléka elégedett a munkájával, 66 százalékuk pedig kifejezetten ajánlaná foglalkozását a fiatalabb jelölteknek. Ennek ellenére az ágazat nem bõvelkedik jelentkezõkben.
A LIMRA felmérése szerint a legtöbb cég még mindig hagyományos toborzási módszereket, és kompenzációs struktúrákat alkalmaz, melyek a babyboomerek körében attraktívak voltak, azonban a fiatalabb generációk számára már nem. A megkérdezett fiatalabb álláskeresõk legtöbbje ugyanis fontosabbnak tartja a biztonságot, és stabilitást az anyagiaknál, ennek ellenére a legtöbb fejvadász még mindig a gyors meggazdagodás lehetõségével próbál jelölteket toborozni.
A fiatalabb generáció tagjai zömében egy olyan csapat tagjává szeretnének válni, ahol azt érzik, együtt valós eredményeket tudnak elérni, ennek ellenére az ágazat HR-esei még mindig inkább az egyéni munkavégzést, a „önmaga fõnöke” szemléletet hangsúlyozzák, a csapatmunka helyett.
A pénzügyi tanácsadói, ügynöki munka elsõ öt éve valóban kihívásokkal teli, azonban azok a sales-esek, akik ezt az idõszakot túlélik, jellemzõen kitartanak foglalkozásuk mellett, mivel hosszú távon valóban kiszámíthatóságot és biztonságot nyújt ez a terület – állítja a LIMRA kutatási vezetõje.