A török fiatalok több mint 70%-a (72%) úgy véli, hogy a biztosítás olyan eszköz, amely könnyebbé teheti az életet. A megkérdezettek 78%-a pedig digitális platformokon keresztül vásárolná meg biztosításait.
A felmérést a digitális biztosító Fibasigorta készítette a Twentify piackutató céggel együttműködésben. A kutatás 401, 15–29 év közötti fiatalt kérdezett meg országszerte, hogy feltérképezzék a fiatalok biztosítással kapcsolatos attitűdjeit és elvárásait.
A legfontosabb megállapítások:
- 28% biztosítaná a munkaidő- és jövedelemkiesést.
- 66% részletekben vagy kisebb befizetésekkel szeretné megvásárolni a biztosítást.
- 63% vásárolna biztosítást, ha azt világosan és érthetően elmagyaráznák.
- A legfontosabb döntési tényező a bizalom (35%).
Erol Ozturkoglu, a Fibasigorta vezérigazgatója elmondta:
„Jelenleg Törökországban a biztosítási penetráció 2,3%. A 18–25 évesek körében az átlagos biztosítottsági arány 6%, míg nálunk, a Fibasigortánál ez 9%, ami 50%-kal magasabb az iparági átlagnál. Ezt az arányt tovább szeretnénk növelni.”
A kutatás szerint a török fiatalok nyitottak a biztosításra, különösen, ha az digitálisan elérhető, átlátható és megbízható módon kínál megoldást mindennapi kockázataikra.
